Dissabte, 24 de juliol de 2021 - Edició 1094
La República

Foment estudiarà establir compensacions per als usuaris afectats pel tall de Rodalies

El Secretari d’Estat d’Infraestructures, Víctor Morlán, ha dit en declaracions a Catalunya Ràdio que el govern espanyol estudiarà establir compensacions per als usuaris de Renfe afectats pel tall a Rodalies de Barcelona. Segons Morlán, no hi ha res previst però ha assegurat que analitzaran les demandes dels ciutadans ‘perquè és la nostra obligació fer-ho’, ha dit. Morlán també ha explicat que aquest cap de setmana els entregaran la via 1 i que hauran de fer totes les proves per garantir la posada en funcionament sense afectar la resta del servei de Rodalies.

Redacció
Redacció 06/11/2007

Fins al 30 de novembre s’ha prorrogat el Pla Alternatiu de Transport que es va posar en funcionament en tallar les vies 1 i 2 de la línia C2 de Rodalies, la C10 i part de la C7. Morlán ha explicat hi ha 300 autobusos de moltes companyies que necessiten una garantia pel que fa al règim de contractació. Morlán ha assegurat que estan treballant per poder posar en servei les dues vies quan abans millor.

El Secretari d’Estat d’Infraestructures ha explicat que comprèn que la gent estigui enfadada, ha demanat disculpes als usuaris i els ha recordat que estan fent un esforç per oferir-los garanties.

El tall de les línies C2, C7 i C10 de Rodalies ja ha causat un perjudici de més de 200 milions d’euros per a les PIMES, ja que afecta horaris laborals, descansos, provoca retards i hi ha gent que s’ha hagut de quedar a dormir a Barcelona per garantir amb les seves obligacions laborals.

Segons Morlán, el sòl a Bellvitge i Gornal té la homogeneïtat necessària per permetre un correcte assentament de les vies i ha dit que hi ha altres trams similars amb característiques del sòl semblants on no hi ha hagut cap problema. Amb tot, Morlán ha reconegut que el procediment per construir el túnel d’alta velocitat no era el mes adequat i ha explicat que des del ministeri se li van fer un seguit de requeriments a l’empresa encarregada de l’obra que no va atendre.

En aquest sentit, Morlán ha explicat que per aquest motiu han substituït la direcció d’obra que hi havia i han incorporat noves empreses especialitzades per acabar les obres i que es pugui impermeabilitzar mes adequadament el túnel. Així també s’han adoptat noves mesures tècniques per consolidar l’obra i per assolir la màxima seguretat.