Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Foment estudiarà establir compensacions per als usuaris afectats pel tall de Rodalies

|

- Publicitat -

Fins al 30 de novembre s’ha prorrogat el Pla Alternatiu de Transport que es va posar en funcionament en tallar les vies 1 i 2 de la línia C2 de Rodalies, la C10 i part de la C7. Morlán ha explicat hi ha 300 autobusos de moltes companyies que necessiten una garantia pel que fa al règim de contractació. Morlán ha assegurat que estan treballant per poder posar en servei les dues vies quan abans millor.

El Secretari d’Estat d’Infraestructures ha explicat que comprèn que la gent estigui enfadada, ha demanat disculpes als usuaris i els ha recordat que estan fent un esforç per oferir-los garanties.

Publicitat

El tall de les línies C2, C7 i C10 de Rodalies ja ha causat un perjudici de més de 200 milions d’euros per a les PIMES, ja que afecta horaris laborals, descansos, provoca retards i hi ha gent que s’ha hagut de quedar a dormir a Barcelona per garantir amb les seves obligacions laborals.

Segons Morlán, el sòl a Bellvitge i Gornal té la homogeneïtat necessària per permetre un correcte assentament de les vies i ha dit que hi ha altres trams similars amb característiques del sòl semblants on no hi ha hagut cap problema. Amb tot, Morlán ha reconegut que el procediment per construir el túnel d’alta velocitat no era el mes adequat i ha explicat que des del ministeri se li van fer un seguit de requeriments a l’empresa encarregada de l’obra que no va atendre.

En aquest sentit, Morlán ha explicat que per aquest motiu han substituït la direcció d’obra que hi havia i han incorporat noves empreses especialitzades per acabar les obres i que es pugui impermeabilitzar mes adequadament el túnel. Així també s’han adoptat noves mesures tècniques per consolidar l’obra i per assolir la màxima seguretat.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut