Dissabte, 24 de juliol de 2021 - Edició 1094
La República

Finalment el túnel de Vielha tindrà un tercer carril

L’alcalde del Pont de Suert, Albert Alins, considera que la decisió de Foment de fer els tres carrils del túnel Vielha ha estat gràcies a la pressió de ‘tot’ el territori. Per Alins, que es facin els tres carrils no és res més que l’acompliment del projecte inicial. En aquest sentit, l’alcalde considera que és una victòria a mitges ja que queda igualment pendent la millora de la carretera N-230 entre Alfarràs i França, i també les variants del Pont i Vilaller. Un compromís, aquest darrer, assumit pel director general d’Infrastructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlan.

Redacció
Redacció 29/10/2007

Albert Alins ha mostrat aquest matí una alegria moderada en conèixer la decisió de Foment de fer el tercer carril al túnel de Vielha. Segons Alins, és un fet important però no és res més que donar ‘compliment’ al projecte inicial. Per l’alcalde la preocupació hi continua essent per la precarietat dels 160 quilòmetres de la carretera N-230 entre Alfarràs i França, i també, per que es duguin a terme les variants d’aquesta carretera al seu pas per Vilaller i el Pont de Suert.

El Ministeri de Foment ha confirmat que mantindrà els tres carrils inicials del nou túnel de Vielha, de manera que ha fet marxa enrere a la retallada plantejada fa unes setmanes. La decisió serà comunicada dilluns al Servei Català de Trànsit perquè el nou pas pugui obrir-se al desembre per a la temporada d’esquí.

La setmana passada responsables polítics i tècnics de la Diputació van mantenir una reunió amb representants de Foment a la seu del ministeri a Madrid. En aquesta trobada, la Diputació va exposar el seu convenciment que el manteniment dels tres carrils era perfectament compatible amb la seguretat del túnel. La Diputació va presentar una reorganització de la galeria que permetia complir les normatives europees sobre passos subterranis que finalment s’ha tingut en compte. El síndic d’Aran també va pressionar per tal que el túnel acabés tenint els 3 carrils.

D’aquesta manera, els catorze metres d’amplada de la nova galeria es distribuiran de la següent forma: dos voreres laterals d’un metre, dues voreres de mig metre, dos carrils en sentit Vielha-Lleida de 3,5 metres, un carril Lleida-Vielha de 3,5 metres i una mitjana entre els dos sentits de circulació de mig metre.