El despilfarro espanyol
A l’Estat espanyol se li ha acabat el bròquil. L’informa constata molt clarament que la política d’inversions espanyola dels darrers emps ha estat absolutament nefasta i improductiva. Els aeroports de Madrid-Barajas, Fuerteventura, Múrcia, Badajoz, Burgos, Córdoba, La Palma i Vigo van rebre subvencions durant el període 2000-2013 i, d’aquests, només els tres primers tenen perspectives d’aconseguir un equilibri a mig termini. La resta tenien menys passatgers el 2013 que el 2007. Aquests aeroports es van endur 685 milions d’euros amb una rendibilitat final nul·la o deficitària. Això ha indignat diversos diputats francesos que preguntaran el perquè vuit infraestructures ruïnoses d’Espanya es van endur el 25% dels citats fons comunitaris.
Europa tanca l’aixeta a Espanya
La reacció del president de la Comissió Europea, Jean Claude Juncker ha estat determinada. A partir d’ara, Europa ha decidit restringir les subvencions que atorga a infraestructures que realment ho necessitin. Pel que fa a matèria aeroportuària, la CE només subvencionarà aeroports que estiguin inclosos a la xarxa TEN-T, o sigui, la xarxa transeuropea de transports i els nou corredors de la UE. Només El Prat compleix els requisits d’unir en una sola ciutat ferrocarril, aeroport i port. És per això que en tot l’Estat espanyol a partir d’ara només l’aeroport de Barcelona podrà optar a aquest tipus de subvencions.