Diumenge, 8 de Desembre de 2019 - Edició 500
La República

Europa talla l’aixeta a Espanya

Un informe del Tribunal de Comptes europeu ha posat en situació d’alerta la Comissió Europea, presidida per Jean-Claude Juncker. El document qüestiona les inversions realitzades durant la darrera dècada per finançar projectes ens infraestructures clau d’Europa. Concretament, l’informe denuncia que gairebé el 25% dels fons Feder i d’altres de cohesió han anat a parar a vuit aeroports espanyols infrautilitzats. Juncker prepara nous criteris per al pla 2012-2020.

Redacció
Redacció 09/04/2015

El despilfarro espanyol

A l’Estat espanyol se li ha acabat el bròquil. L’informa constata molt clarament que la política d’inversions espanyola dels darrers emps ha estat absolutament nefasta i improductiva. Els aeroports de Madrid-Barajas, Fuerteventura, Múrcia, Badajoz, Burgos, Córdoba, La Palma i Vigo van rebre subvencions durant el període 2000-2013 i, d’aquests, només els tres primers tenen perspectives d’aconseguir un equilibri a mig termini. La resta tenien menys passatgers el 2013 que el 2007. Aquests aeroports es van endur 685 milions d’euros amb una rendibilitat final nul·la o deficitària. Això ha indignat diversos diputats francesos que preguntaran el perquè vuit infraestructures ruïnoses d’Espanya es van endur el 25% dels citats fons comunitaris.

Europa tanca l’aixeta a Espanya

La reacció del president de la Comissió Europea, Jean Claude Juncker ha estat determinada. A partir d’ara, Europa ha decidit restringir les subvencions que atorga a infraestructures que realment ho necessitin. Pel que fa a matèria aeroportuària, la CE només subvencionarà aeroports que estiguin inclosos a la xarxa TEN-T, o sigui, la xarxa transeuropea de transports i els nou corredors de la UE. Només El Prat compleix els requisits d’unir en una sola ciutat ferrocarril, aeroport i port. És per això que en tot l’Estat espanyol a partir d’ara només l’aeroport de Barcelona podrà optar a aquest tipus de subvencions.

Relacionats