Dilluns, 2 d'agost de 2021 - Edició 1103
La República

Espanya, per davant del .BCN

Davant la pèrdua d’un 10% d’ocupació hotelera, l’aposta de Barcelona no és cercar noves vies de negoci per la ciutat, sinó que consisteix en la captació de turistes de l’Àsia. […]

Redacció
Redacció 24/11/2008

Davant la pèrdua d’un 10% d’ocupació hotelera, l’aposta de Barcelona no és cercar noves vies de negoci per la ciutat, sinó que consisteix en la captació de turistes de l’Àsia. Avui, no entrarem en el debat sobre si la fixació de la ciutat catalana per viure del turisme en detreniment d’altres camps comercials és o no és bo. Avui només volem parlar de com Turisme de Barcelona explota els 800.000 euros que ha destinat a una forta campanya de publicitat a Àsia, especialment a la Xina i a Corea. La campanya, que tindrà per lema ‘Somriu! Ets a Barcelona’ suposa el programa de promoció més ben dotat econòmicament que mai hagi portat a terme el consorci barceloní, malgrat la crisi en que estem immersos actualment.

És en aquest instant quan convé recordar l’article que el secretari de telecomunicacions, Jordi Bosch, va fer fa uns quants dies al diari El Punt, coincidint amb la posada en marxa de la campanya iniciada unilateralment per l’Ajuntament de Barcelona per sol·licitar el domini .BCN. En aquell article, Bosch deia que ‘segurament s’argumentarà que el .BCN no va contra el .CAT. Entesos. Aleshores cal preguntar-se això següent: l’Ajuntament de Barcelona farà servir el .BCN a tort i a dret per la ciutat i a les campanyes institucionals, locals, nacionals i internacionals, en comptes del .CAT? Si és així, el .BCN servirà inequívocament per restar potència al .CAT’.

La resposta de tot plegat la trobem en els fets. La campanya de promoció de què parlavem, senzillament oculta la capitalitat catalana de Barcelona, i prova d’identificar la ciutat amb Espanya, sense cap mena de fet diferencial. Enlloc, en cap moment, es parla de Catalunya. El quadre de Joan Miró, que és el logotip de Turismo de España, és el que preval a la campanya. En total doncs, 800.000 euros es destinaran a promocionar una ciutat més d’Espanya, enlloc de promocionar la capital de Catalunya.

imatge

Tornant a l’article de Jordi Bosch, ens haurem de preguntar ‘quan veurem una campanya turística internacional amb un eslògan del tipus “Barcelona, capital of Catalonia” o “Barcelona, catalan land”?’. De ben segur que el domini .BCN ajudarà als socialistes a tapar i ocultar una mica més CATalunya.