Dilluns, 2 d'agost de 2021 - Edició 1103
La República

Els usuaris gironins surten ‘decebuts’ de la reunió amb Renfe, que no els ofereix millores al servei

Els representants de la plataforma d’usuaris de la línia de tren Figueres-Girona-Barcelona han sortit ‘decebuts’ de la reunió que han mantingut aquesta tarda amb responsables de Renfe. Albert Orriols, portaveu del grup, ha explicat que la companyia ferroviària s’ha presentat a la cita ‘sense haver estudiat el plec de vint-i-tres propostes que el 6 de febrer passat van mantenir’, i en aquest sentit, s’ha queixat que, mentre la companyia continuarà estudiant la viabilitat de les propostes de la plataforma, els usuaris ‘continuaran patint un servei deficient’.

Redacció
Redacció 13/03/2009

El director del servei de Mitjana Distància de Renfe, Manuel Simón, ha convidat als membres de la plataforma a formar part d’un comitè d’usuaris similar al de Rodalies, que està ‘formalment organitzat’, i mitjançant el qual, es podran vehicular les queixes i demandes per la millora del servei de la línia. El responsable de la companyia ferroviària ha explicat que de les propostes presentades, la meitat s’han atès ‘de manera satisfactòria’, mentre que el 30% de les idees estan en fase d’estudi i la resta ‘no són assumibles en aquest moment’.

En aquest sentit, Renfe es nega a reduir en un 35% l’abonament mensual pel trajecte entre Barcelona i Girona, que costa 158 euros. La companyia també considera inviable que els interventors puguin retornar els diners als usuaris directament als vagons, perquè ‘Renfe ja disposa d’un sistema de devolucions a les estacions’, ha explicat Simón, que ha afegit que ‘la companyia no té capacitat per reduir les tarifes’.

Orriols, que ha participat en aquesta reunió que s’ha allargat gairebé cinc hores, considera que Renfe ‘es renta les mans’ quan assegura que no té competències per oferir tarifes més baixes quan no pot garantir la qualitat del servei. El portaveu de la plataforma s’ha queixat de la manca de resposta i de concreció de la companyia, que ‘només fa promeses i no dóna respostes concretes’, amb relació a l’augment de 18 trens o al servei de missatges de text curt mitjançant el telèfon mòbil per avisar dels retards.

La plataforma traslladarà als usuaris ‘la manca d’avanços’ en el decurs dels propers dies, i organitzarà una assemblea el proper dilluns. Orriols ha explicat que possiblement promouran més accions reivindicatives, i ha afegit que estan obrint converses amb altres plataformes d’usuaris d’altres indrets per tal d’articular ‘protestes conjuntes’.