En concret, pel que fa a la premsa diària a Catalunya, encapçalen el rànquing ‘El Periódico’, amb 728.000 lectors; ‘La Vanguardia’, amb 593.000, i ’20 Minutos’, amb 468.000 lectors. Els segueixen, per aquest ordre, ‘El Mundo Deportivo’, ‘Metro’, ‘ADN’, ‘Qué!’, ‘Sport’, ‘El País’, ‘El Punt’, ‘Marca’ i ‘Avui’. Al país valencià encapçalen aquest rànquing ‘Levante-EMV’, amb 276.000 lectors; ‘Información’, amb 257.000, i ‘Marca’, amb 203.000 lectors. Quant a les Illes Balears, la premsa diària està liderada per ‘Última hora’, amb 204.000 lectors; ‘Diario de Mallorca’, amb 109.000, i ‘Qué!’, amb 70.000 lectors.
Respecte a les revistes i publicacions periòdiques mensuals de pagament al territori de parla catalana, les més consumides són ‘Muy interesante’, amb 429.000 lectors; ‘National Geographic’, amb 255.000, i ‘Saber Vivir’, amb 225.000 lectors. Pel que fa a les revistes i publicacions setmanals a Catalunya, encapçalen el rànquing ‘Pronto’, amb 447.000 lectors; ‘Hola’, amb 333.000, i ‘Lecturas’, amb 276.000.
El rànquing de ràdio a Catalunya l’obre, en les de caràcter generalista, Catalunya Ràdio, amb 602.000 oients, seguida de Cadena Ser, amb 462.000 oients, i Rac 1, amb 270.000. La més escoltada de temàtica musical és Los 40 Principales, amb 541.000 oients, seguida de Flaix FM/Ràdio Flaixbac, amb 321.000, i Cadena Dial, amb 261.000 oients. Finalment, la primera en temàtica informativa és Catalunya Informació, amb 83.000 oients, seguida de Radio Marca, amb 42.000 oients.
Quant a televisió, el rànquing de l’audiència acumulada mitjana diària a Catalunya està encapçalat per Antena 3 TV, amb 2.049.000 d’espectadors (i amb un ‘share’ del 14%); TV3, amb 2 milions d’espectadors (25,7% de ‘share’), i Tele 5, amb 1,9 milions d’espectadors (18% de ‘share’). Per aquest ordre, les segueixen TVE 1, Canal Cuatro, La Sexta, K3/33, La 2, 8TV, CNN+, Canal 3/24, BTV i Canal 9. A les Illes Balears encapçalen la llista Antena 3 TV, Tele 5 i TVE 1.
Pel que fa a l’ús d’Internet al territori de parla catalana (amb dades dels últims 30 dies dels enquestats), Catalunya l’ha fet servir en un 48,8%; les Illes Balears, amb un 46,9%, i el país valencià, amb un 34,3%.
Respecte al perfil dels lectors, dels 14 als 19 anys un 21,6% llegeixen en castellà, davant del 3,8% que ho fa en català, i el 7,3% que consumeix en els dos idiomes. També s’extreu de l’estudi que, en la classe social alta-mitjana alta, un 51,3% dels lectors consumeix ‘El País’, seguit de l”Avui’, ‘La Vanguardia’, ‘El Periódico’ en català, ‘El Punt’ i ‘El Periódico’ en castellà.
Quant a l’idioma dels productes, la diferència més elevada es troba en el cinema, on del 95% que el consumeix, un 91% ho fa en castellà, seguit de la música, on del 74% que n’escolta, el 65% ho fa en castellà, i els llibres, que del 96% que en llegeix, un 71% ho fa en castellà.
Pel que fa a la ‘penetració’ de cada mitjà en majors de 14 anys, la televisió encapçala el rànquing, amb un percentatge de penetració del 87,5%; la segueixen els medis exteriors com tanques publicitàries o parades del bus, amb un 55,6%; a continuació es troben les revistes i les publicacions periòdiques, amb un 52,2% de penetració, i a la cua hi ha Internet, amb un percentatge del 26,3%.
La Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura i el Baròmetre de la comunicació i la cultura han elaborat l’estudi amb prop de 40.000 entrevistes a Catalunya, el país valencià i les Illes Balears, i amb dades des del novembre del 2006 fins a l’octubre passat.