Un nou escàndol de 4.000 milions d’euros
Les previsions de les concessionàries no s’han complert – alguns experts havien apuntat que les autopistes madrilenyes no aconseguirien recaptar el previst ni de bon tros, per la manca de costum de pagar per circular dels usuaris de les vies madrilenyes- i per poder cobrir el desfasament dels comptes d’explotació , només recapten un 20% de les previsions, les empreses afectades reclamen un mínim de 600 milions d’euros per tal d’evitar momentàniament la fallida. La mateixa ministra Ana Pastor ha reconegut que una fallida de les concessionàries de les autopistes madrilenyes comportaria un cost per l’Estat de 4.000 milions d’euros.
La solució: què els Països Catalans paguin
Aprofitant que la principal empresa de peatges de l’Estat és ABERTIS (La Caixa, ACS – Florentino Perez)i que té participacions accionarials en aquestes autopistes, el Ministeri li ha proposat una fusió absorció d’aquestes concessions a canvi d’una injecció de diners important però, sobretot d’un allargament de les concessions d’aquelles autopistes que no paren d’omplir les comptes d’explotació d’ABERTIS. Estem parlant principalment de les autopistes que recorren el País Valencia i Catalunya.
És a dir els catalans del sud i del nord seguirem contribuint amb el nostre espoli a salvar les aventures especulatives d’alguns empresaris que porten anys vivint de les bones arts a la llotja del Bernabeu.
Germà Bel va fer una piulada ahir en aquest sentit que val la pena reproduir: Gobierno vol compensar radials peatge Madrid allargant les concessions al Mediterrani i Vall Ebre!! Són Grans!
Quines són les vies de la fallida
Estem parlant de la radial 2 (Abertis, ACS, FCC y Acciona), les radials 3 i 5 (Sacyr Vallehermoso, Abertis, ACS y FCC) i s’hi podrien afegir la radial 4 i Ocaña – La Roda (Ferrovial y Sacyr Vallehermoso) i l’eix Aeroport, la M-12(OHL de Villar Mir)