Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

Els beneficis del corredor mediterrani

|

- Publicitat -
El director de l’estudi, el doctor en ciències econòmiques i empresarials i catedràtic d’organització d’empreses de la Universitat de València, César Camisón, ha indicat que les xifres d’impacte per al País Valencià encara serien més grans que per a Catalunya. Camisón ha explicat que les diferències entre les dos economies pel que fa la seva producció agregada i el fet que la xarxa ferroviària d’alta velocitat estigui més avançada farien que l’impacte fos menor. 
 
Així, l’estudi encarregat per l’Associació Valenciana d’Empresaris, estima que els beneficis per al País Valencià serien de 9.339 milions d’euros amb un augment del 3,86% del PIB. La construcció de la infraestructura generaria, a més, uns 16.000 nous llocs d’ocupació a l’any, uns 64.000 en el període de construcció estimat entre 2011 i 2014. 
 
Per contra, segons ha alertat Camisón, si no es construís el corredor mediterrani, suposaria un augment en els costos de transport d’un 12% i que suposaria una reducció del volum de comerç exterior d’un 28% per a les empreses valencianes en uns càlculs fets sobre 2014. 
 
El director de l’estudi també ha assenyalat que el retorn de les inversions en el corredor mediterrani se situa en un 2,1% mentre que altres infraestructures, com l’alta velocitat entre Madrid i València, en tindrien un 1,5%. 
 
‘L’estudi sobre l’impacte econòmic de les inversions del corredor ferroviari mediterrani al País Valencià’ ha estat elaborat per investigadors de la Universitat de València i de la Universitat Jaume I de Castelló a petició de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE).
 
Durant la presentació en roda de premsa d’aquest dilluns, el geògraf de la Universitat de València, Josep Vicent Boira, ha assenyalat que amb la construcció del corredor mediterrani es vertebraria la gran regió econòmica del sud d’Europa com les ja existents al voltant del Danubi o el mar Bàltic. 
 
Boira ha indicat que el següent pas seria l’elaboració d’un pla d’acció perquè l’eix mediterrani s’articulés com una megaregió del sud d’Europa, l’única que queda per definir. 
 
El president d’AVE, Vicente Boluda, de la seva banda ha destacat la necessitat que es construeixi aquesta infraestructura perquè l’Estat espanyol deixi de construir sempre des de una perspectiva radial. 
 
El portaveu d’AVE, Federico Félix, ha remarcat igualment el suport rebut per part del president Mas, que va visitar fa uns mesos la seu de l’Associació Valenciana d’Empresaris, i ha dit que és molt positiu “anar en una mateixa direcció”. 
 
Félix també s’ha mostrat convençut que el govern espanyol dóna suport el corredor mediterrani però que políticament no pot mostrar-se amb claredat perquè hi ha interessos en altres territoris. 
 
L’empresari ha reconegut però el “gran esforç” fet pel ministre de Foment però ha dit que trobava a faltar “un posicionament més rotund” en favor del corredor. El portaveu d’AVE també ha alertat que el govern espanyol coneix que per PIB, població, industrialització i pes específics dels seus ports, el corredor mediterrani ha de ser prioritat.
Publicitat

Opinió

Minut a Minut