Dimecres, 28 de juliol de 2021 - Edició 1098
La República

Els alumnes que parlen català a casa obtenen millors resultats escolars

L’estudi ‘Equitat, excel·lència i eficiència educativa a Catalunya. Una anàlisi comparada’ ha estat entregat sencer a la premsa aquest dimecres al migdia per la Fundació Bofill. De l’estudi se’n desprèn que els alumnes que parlen català a casa obtenen millors resultats escolars en totes les competències.

El catedràtic d’Educació Comparada de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Ferran Ferrer, ha restat importància a aquesta dada perquè ‘reflecteix la realitat socioeconòmica i cultural de Catalunya’. L’alumnat que parla castellà obté uns 40 punts menys de mitjana. L’estudi també subratlla que una ‘part que no parla català és alumnat immigrant’.

Redacció
Redacció 30/10/2008

Ferran Ferrer ha explicat que aquesta situació s’explica perquè la llengua parlada a casa guarda relació amb el nivell socioeconòmic i cultural de les famílies, fet que sí té un impacte directe en els resultats obtinguts pels estudiants. Per al director de la Fundació Bofill, Jordi Sànchez, aquestes dades mostren ‘la realitat social de Catalunya’ però, en cap cas, permeten aventurar que el fet de parlar una llengua o una altra afecti al rendiment escolar dels fills.