
Renfe feia circular aquests dies una nota de premsa on informava que amb la posada en funcionament del nou comboi del TGV, el Velaro E de Siemens, la línia Tarragona-Madrid disposa del tren sobre rails més ràpid del món, capaç d’arribar a una velocitat punta de 404 quilòmetres hora i de mantenir una velocitat mitjana de 350 km/h.
Resulta ofensiu que intentin colar aquests gols als mitjans –La Vanguardia va publicar-ho, i tan panxos- quan, per una banda, malgrat la velocitat de creuer siguin 350 km/h a Catalunya mai podrà arribar a assolir-la, gràcies a aquests fantàstics nous sistemes de senyalització que Renfe ja va instal·lar obsolets.
I per altra banda, el titular.
Sí, Catalunya disposa del tren més ràpid del món… i també dels més lents del planeta. I si no que li expliquin a aquell català que, a la ràdio, es queixava de les més de tres hores que havia trigat a fer els menys de 40 quilòmetres que hi ha entre Barcelona i les Franqueses del Vallès.