Diumenge, 25 de juliol de 2021 - Edició 1095
La República

El Supermercat de Revistes en català aterra a Tarragona 10 anys després, amb el doble de capçaleres i amb un salt qualitatiu

El Supermercat de Revistes en català s’ha instal·lat aquest dijous a Tarragona després de 10 anys sense ser-hi present. Arriba a la ciutat amb el doble de capçaleres, unes 150, i amb un creixement també ‘qualitatiu’, com ha explicat el president de l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (Appec), Lluís Gendrau. Des de l’Appec, que s’encarrega de la organització del Supermercat, es valora positivament l’evolució del sector de revistes en català però es lamenta que la presència d’aquestes publicacions a quioscos i llibreries sigui encara molt minoritària, amb tan sols 8 ó 10 capçaleres en el millor dels casos. Des de l’Appec s’impulsa el Supermercat, precisament per difondre l’existència d’aquestes revistes, de fins a una trentena d’àmbits temàtics diferents.

Redacció
Redacció 09/11/2007

El Supermercat de Revistes estarà instal•lat a la plaça Verdaguer durant tot el cap de setmana i d’aquí a un mes s’instal•larà en una altra localitat del país ja que és un quiosc ambulant que pretén posar a l’abast del públic la gran diversitat de publicacions en català que existeixen al mercat i de les que sovint no se’n té coneixement.

Una manca de coneixement lligada a la presència minoritària als punts de venda habituals i a una certa manca de fortalesa de la indústria editora. A més, el president de l’Appec, Lluís Gendrau, reclama un major suport institucional i també de la iniciativa privada, elements clau per a què el sector tiri endavant. Així mateix, es creu que cal introduir millores en la distribució del producte com ara la seva digitalització o la venda a través de màquines com les de refresc, amb les quals es farà una prova pilot a Barcelona a partir del proper gener.

Malgrat les dificultats, des de l’Appec es treu pit per les publicacions associades amb què compten i que són gairebé un 99% de les revistes escrites en català, fetes per a tot l’àmbit territorial català –no locals ni comarcals-, sustentades amb un pressupost de caràcter privat i amb un preu de venda.

Aquestes publicacions, asseguren, són ‘líders’ en qualitat i ‘referents’ en el sector. Bona mostra d’aquestes afirmacions són les revistes ‘Descobrir Catalunya’ i ‘Sàpiens’. La primera, la revista de viatges més venuda al país i la segona la més venuda de totes.

Per mantenir aquests bons resultats i per incrementar vendes i subscripcions l’Appec ja fa més de vint anys que promou el Supermercat de Revistes, que ha tingut diverses denominacions. A Tarragona, amb el Supermercat es creu que es poden arribar a tancar unes 150 subscripcions i tenir un bon volum de vendes. Amb tot el més important per a l’Appec és donar-se a conèixer i crear nous consumidors de revistes en català per al futur gràcies al Supermercat i a les activitats paral·leles programades.