El Supermercat de Revistes estarà instal•lat a la plaça Verdaguer durant tot el cap de setmana i d’aquí a un mes s’instal•larà en una altra localitat del país ja que és un quiosc ambulant que pretén posar a l’abast del públic la gran diversitat de publicacions en català que existeixen al mercat i de les que sovint no se’n té coneixement.
Una manca de coneixement lligada a la presència minoritària als punts de venda habituals i a una certa manca de fortalesa de la indústria editora. A més, el president de l’Appec, Lluís Gendrau, reclama un major suport institucional i també de la iniciativa privada, elements clau per a què el sector tiri endavant. Així mateix, es creu que cal introduir millores en la distribució del producte com ara la seva digitalització o la venda a través de màquines com les de refresc, amb les quals es farà una prova pilot a Barcelona a partir del proper gener.
Malgrat les dificultats, des de l’Appec es treu pit per les publicacions associades amb què compten i que són gairebé un 99% de les revistes escrites en català, fetes per a tot l’àmbit territorial català –no locals ni comarcals-, sustentades amb un pressupost de caràcter privat i amb un preu de venda.
Aquestes publicacions, asseguren, són ‘líders’ en qualitat i ‘referents’ en el sector. Bona mostra d’aquestes afirmacions són les revistes ‘Descobrir Catalunya’ i ‘Sàpiens’. La primera, la revista de viatges més venuda al país i la segona la més venuda de totes.
Per mantenir aquests bons resultats i per incrementar vendes i subscripcions l’Appec ja fa més de vint anys que promou el Supermercat de Revistes, que ha tingut diverses denominacions. A Tarragona, amb el Supermercat es creu que es poden arribar a tancar unes 150 subscripcions i tenir un bon volum de vendes. Amb tot el més important per a l’Appec és donar-se a conèixer i crear nous consumidors de revistes en català per al futur gràcies al Supermercat i a les activitats paral·leles programades.