Dimecres, 28 de juliol de 2021 - Edició 1098
La República

El Senat insta Foment a dissenyar i construir el quart cinturó com una via de gran capacitat

El Senat ha aprovat una moció de CiU amb una transaccional del PSOE on s’insta al Ministeri de Foment a prosseguir l’execució de les obres projectades i la tramitació de l’estudi informatiu de la construcció total del quart cinturó, tenint en compte que els paràmetres de disseny seran els que correspondran a una via de gran capacitat. La moció insta també que la via estigui integrada en un itinerari d’interès general i la necessitat d’establir mesures per minimitzar tot el possible l’impacte mediambiental i afavorir la integració territorial. El senador de CiU Pere Macies ha defensat la moció presentada pel seu grup per considerar que el quart cinturó ‘és una peça clau’ com una de les connexions més importants entre la Península Ibèrica i Europa.

Redacció
Redacció 28/11/2007

Macies ha explicat que ‘el corredor actual està densament poblat, sobretot a la zona del Vallès i per tant no es senzill el pas d’una autopista com és l’AP-7’ i per aquest motiu, ha dit, ‘hi ha una notable contestació ciutadana a aquesta autopista’. Per Macies ‘és absolutament imprescindible’ que ‘davant de les opinions legitimes’ dels ciutadans s’ha de donar una resposta ja que en cas contrari ‘contribuiríem a l’escanyament del corredor de l’Ebre i del Mediterrani’.

Però per Macies la via no pot ser construïda d’una altra manera que no sigui amb ‘unes característiques que no limitin el seu paper’ que ha de ser la d’una xarxa viaria bàsica. El segon punt, és que sigui una autovia de gran capacitat però s’ha de tenir en compte tots els aspectes ambientals i la integració en un territori tan densament poblat.

El diputat socialista, Luis Ángel Lago ha assegurat que des del PSOE ‘coincidim en la necessitat de crear aquesta via entre Abrera, Terrassa i Granollers’, perquè és una solució que millora de connectivitat. El socialista ha volgut destacar que en el vigent pla estratègic ja existeix, hi ha un compromís formal i per escrit a aquesta obra i ho ha demostrat dient que ja hi ha obres en projecte i altres en marxa.

Per aquests motius, han proposat una transaccional que ha estat el text final que s’ha aprovat amb l’abstenció de l’Entesa Catalana del Progrés. La moció finalment diu que el Senat insta al Ministeri de Foment a prosseguir l’execució de les obres projectades i la tramitació de l’estudi informatiu de la construcció total del quart cinturó, tenint en compte que els paràmetres de disseny seran els que correspondran a una via de gran capacitat. La moció insta també a que la via estigui integrada en un itinerari d’interès general i la necessitat d’establir mesures per minimitzar tot el possible l’impacte mediambiental i afavorir la integració territorial.

Per part de l’Entesa Catalana del Progrés, Lluís Aragonès ha anunciat l’abstenció del grup per entendre que al formar part del Govern de la Generalitat, aquesta moció era una ‘reiteració’.