Dilluns, 2 d'agost de 2021 - Edició 1103
La República

El regifting: la manera de desfer-se dels regals no desitjats de Nadal

A.G | Has rebut algun regal que no t'agrada? No tens el tiquet de compra? O simplement no l'utilitzaràs? Doncs pots sumar-te a la nova tendència i vendre'l per internet a través de les plataformes de segona mà. Aquesta pràctica, coneguda com a regifting, no para de créixer, sobretot en aquestes dates. De fet, un 49% dels consumidors ha venut un regal nadalenc per internet, un 15% més que l'any passat, segons conclou l'estudi anual sobre Regals de Nadal de la plataforma digital Vibbo, coneguda abans com a segundamano.es.

Redacció
Redacció 06/01/2018
Precisament, el 85% dels enquestats en aquest estudi estaria predisposat a vendre aquells regals “no desitjats”. En aquest sentit, la directora de Màrqueting de Vibbo, Magalí Rey, assegura que “és perdible que continuïn augmenten les tendències com el regifting, especialment a Nadal, ja que representa l'alternativa més fàcil per aquells productes que no volem”.
 
Tanmateix, una de les plataformes on més es produeix el regifting és Wallapop. Un de cada quatre usuaris de l'aplicació de compravenda geolocalitzada reconeix fer servir aquesta pràctica. “Pots trobar grans oportunitats de productes sense estrenar a molt bon preu”, indica la cap del departament de Màrqueting de Wallapop, Gemma Escribano. De fet, la companyia registra un 70% de productes nous durant aquestes dates.

Perquè el revenen?
 
El regifting s'ha convertit en una pràctica bastant recorrent. Segons el mateix informe, 4 de cada 10 persones reben un regal que no els agrada o, simplement, no utilitzaran. De fet, aquest són els dos principals motius pel que els posen a la venda, asseguren.
 
Precisament, només un 5% reconeix que ho fa pels diners. El Nadal passat, els consumidors es van embutxacar amb aquesta pràctica, 64 euros de mitjana. I el 12% assegura haver guanyat més de 100 euros, segons el mateix informe.


Captura de pantalla de productes de la plataforma de segona mà / Wallapop

Els pitjors i millors regals
 
L'enquesta de Vibbo posa en relleu que regalar roba és el menys encertat. Gairebé un 60% dels enquestats admet que és amb el que més s'equivoquen els seus familiars i amics, seguit dels complements de moda, segons el 30%.
 
Per contra, l'aposta segura són les videoconsoles, les entrades i els objectes de fotografia. Tanmateix, els fills i els cosins són els que més encerten els regals de Nadal, i els amics i els cunyats, els que menys.

I si tinc el tiquet regal?
 
Tot i que el més habitual és canviar el regal a la botiga si es disposa de tiquet, el 16% reconeix que prefereix vendre’l per internet i guanyar els diners. Si no es té el tiquet, el 54% aposta per posar-lo a plataformes de segona mà. I només el 14% s’atreveix a demanar el tiquet al seu familiar per poder anar físicament a la botiga.


Botiga de roba situada al costat del Mercat del Pla de Lleida / ACN