Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

El RACC i els sindicats s’oposen als 80 km/h a l’àrea metropolitana de Barcelona

|

- Publicitat -

El RACC ha mostrat la seva “disconformitat” a la mesura aprovada ahir per la Generalitat de limitar a 80 quilòmetres per hora la velocitat màxima a les carreteres de l’àrea metropolitana de Barcelona. Així mateix, ha proposat que aquests límits siguin “variables” en funció de la congestió.

El director tècnic de la Fundació RACC, Pere Sauret, ha explicat que l’entitat ja va presentar al·legacions al pla de la Generalitat en la fase de tramitació. Tot i això, només es van acceptar en el cas de la segona corona, però no en les localitats més pròximes a la capital catalana.

Publicitat

El RACC és favorable a la millora de la qualitat ambiental, però considera que aquest límit imposat pot ser, fins i tot, contraproduent. Per això, Sauret ha exemplificat que molts conductors que circulin per autovies o autopistes a 120 quilòmetres per hora, quan arribin a la primera corona i redueixin a 80 quilòmetres per hora, baixaran també la marxa, de manera que contaminaran més.

Els sindicats aposten pel transport públic

Per la seva banda, els sindicats CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya consideren que la mesura serà “insuficient” per millorar la mobilitat i l’emissió de gasos contaminants si no s’acompanya d’un ampliació en l’oferta del transport públic.

El secretari general d’UGT de Catalunya, Josep Maria Àlvarez, ha augurat que la implantació d’aquesta norma, que afecta la capital catalana i les 16 ciutats del seu entorn més immediat de les comarques del Barcelonès, Vallès Occidental i Baix Llobregat, “augmentarà les hores de cua per entrar a Barcelona” i, per tant, ha negat que ajudi a reduir les emissions de CO2.

Així mateix, el responsable sindical ha afegit que la mesura “no contribuirà a la seguretat viària”, ja que el límit de velocitat actual que tenen les vies afectades ja és “correcte”. Álvarez ha apuntat que la nova norma “té més d’impacte mediàtic que de contribució a la seguretat i a la millora del medi ambient, que és l’objectiu que argumenta la Generalitat per implantar-la.

En aquest sentit, el secretari de la UGT de Catalunya ha considerat que la limitació de la velocitat resultarà més econòmic que millorar la xarxa de transport públic, fet que seria més convenient per aconseguir les “lloables finalitats” de l’Administració.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut