Dijous, 24 de juny de 2021 - Edició 1064
La República

El PSPV denuncia que l’Ajuntament de València gasta 146.000 euros en publicitar una iniciativa a la qual destina 30.000

El Grup Municipal Socialista va denunciar que l’Ajuntament de València ha gastat cinc vegades més en publicitar la compra de PDA per a la Policia Local que a adquirir el material anunciat. Així, el regidor i viceportaveu, José Luis Ábalos, va recordar que al maig i juny de 2006 el Partit Popular va gastar 146.000 euros en una campanya d’imatge per a promocionar l’adquisició d’aquestes unitats. La realitat, és que els policies locals segueixen escrivint a boli.

Redacció
Redacció 22/01/2008

En aquest sentit, va recordar que es van editar fullets on apareixien models professionals vestits d’agents de la Policia Local utilitzant instruments informàtics com PDA quan, va dir, ‘la imatge era totalment falsa, doncs en aquests moments la realitat era que no havia una policia de barri efectiva, sinó que els agents es dedicaven a efectuar tasques que gens tenien a veure amb la seva funció’.

Ábalos va denunciar que ‘al final, la realitat s’imposa i desmenteix les ocurrències del delegat de Seguretat Ciutadana quan presumia de la realitat virtual que el PP oferia en els seus fullets i articles’. ‘Any i mig -va agregar- després el PP descobreix la seva mentida i en el pressupost de 2007 no incloïen cap partida per a l’adquisició de les PDA, i el de 2008 només destina 30.000 euros per a dotar a la Policia Local de les PDA publicitades llavors, cinc vegades menys del que en el seu moment va gastar en propaganda’. Així, va mantenir que ‘lluny de la imatge d’una Policia Local gairebé galàctica, usuària de les últimes novetats en tecnologies digitals, les manques són tals que ni tan sols funcionaven les comunicacions per les freqüents avaries de l’antena’. De fet, va apuntar que la realitat, avui mateix, és que ‘els agents de la Policia Local segueixen emplenant a boli, ni tan sols a ordinador, tot allò que es donava com fet, enganyosament, en aquella campanya publicitària’.