Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

El primer bus híbrid de Barcelona comença a funcionar a la línia 126

|

- Publicitat -

El bus té capacitat per aprofitar l’energia de la frenada i està equipat amb un sistema electrònic per optimitzar la despesa energètica segons el recorregut. Per a les proves amb passatge, s’han escollit línies servides amb vehicles de dimensions semblants, del tipus midi (9-10 metres de longitud), de propulsió dièsel: seran la 126 (Bus del Barri de Sant Andreu), la 185 (Horta – Metro Canyelles) i la 192 (Hospital de Sant Pau – Poblenou). En aquestes línies s’han estat fent recentment mesuraments de consums per poder-los contrastar amb els del prototip híbrid.

TMB va rebre en primícia el prototip de Castrosua la segona quinzena del desembre passat. Després d’un període d’ajustos, durant el gener i part de febrer ha tingut lloc la primera fase de les proves, que s’han desenvolupat en el laboratori de la companyia, al recinte d’assajos de l’IDIADA i als carrers, sempre sense passatge. En les proves, que han consistit en reproduir el protocol estandaritzat per la UITP (Associació Internacional del Transport Públic), s’ha pogut comprovar que el vehicle de propulsió elèctrica assistit per un motor dièsel pot aconseguir consums –i per tant emissions contaminants– com a mínim un 20% inferiors als d’un vehicle convencional de motor tèrmic.

Publicitat

El test d’aquest vehicle és el pas previ per a la incorporació de vehicles híbrids a la flota de TMB, per reduir l’emissió de fums contaminants i sorolls. També s’està estudiant la reconversió d’autobusos dièsel a híbrids, mitjançant l’addició d’un propulsor elèctric sincronitzat.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut