Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1104
La República

El PP carrega contra Mas per ‘incomplir’ promeses electorals i li exigeix ‘l’eliminació immediata’ dels 80 km/h

El president del grup del PP a l’Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández Díaz, ha carregat contra el Govern de la Generalitat i contra el president, Artur Mas, per ‘incomplir promeses electorals’, donat que la restricció de velocitat a 80 km/h als accessos a la ciutat encara continua vigent. En aquest sentit, el líder popular ha reclamat a l’Executiu ‘l’eliminació immediata’ de la mesura i ha rebutjat qualsevol alternativa de velocitat variable. Fernández Díaz interpreta, a més, que mantenir els 80 km/h després del canvi de Govern és una ‘mostra més de que la sociovergència es practica a Barcelona i a Catalunya’.

Redacció
Redacció 18/01/2011

‘Encara no fa ni dos mesos, CiU tenia en l’eliminació dels 80 km/ una de les seves promeses principals, i ara el conseller d’Interior, Felip Puig, qüestiona aquesta promesa electoral i la incompleix’. Amb aquestes paraules, Fernández Díaz ha retret al nou Govern que no hagi derogat la norma de la velocitat als accessos de Barcelona. ‘És un incompliment flagrant’, ha sentenciat. El líder del PP municipal ha aprofitat aquesta crítica per reclamar, com ve fent des de la posada en marxa de la mesura, la seva ‘supressió immediata’, i alhora ha rebutjat la velocitat variable per considerar-la ‘un pretext per la recaptació variable’.

‘Els 80 km/h no és la fórmula per reduir els accidents. No és incompatible l’eliminació dels 80 km/h amb la reducció d’accidents i la millora del medi ambient, perquè hi ha altres fórmules’, argumenta Fernández Díaz. I en aquest sentit, el popular proposa substituir aquesta mesura per un ‘incentiu en la renovació del parc de vehicles per altres menys contaminants i el reforç del transport públic’.

I és que pel PP, amb la normativa actual ‘una persona que circula per Barcelona hauria de portar al cap un GPS mental, que indiqui permanentment a quina velocitat ha de conduir’ i, segons ell, això provoca que el conductor ‘està més pendents de la velocitat a la que ha de circular que de prestar atenció a la pròpia circulació’.