Diumenge, 20 de juny de 2021 - Edició 1060
La República

El Port de Barcelona aposta per ampliar el seu mercat a la Catalunya Nord i França

El president del Port de Barcelona, Jordi Valls, ha explicat aquesta setmana al Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de Barcelona els projectes que s’estan desenvolupant en el mercat francès. El Port de Barcelona està ampliant el seu mercat i les mercaderies que hi passen tenen cada cop més un origen i/o destí més llunyà a l’Estat espanyol i a Europa. El mercat de la Catalunya Nord i França, a 160 quilòmetres del port, és un repte i alhora una oportunitat per captar nous tràfics i per créixer. Per posicionar-se a França, el port ha d’oferir als operadors i carregadors uns serveis innovadors i diferenciats dels altres ports europeus que s’adeqüin a les seves necessitats.

Redacció
Redacció 04/02/2008

El port està treballant per posicionar-se en el mercat més immediat, a la Catalunya Nord i al sud de França. La Terminal Marítima de Toulouse (tmT), amb una superfície de 20 hectàrees a Eurocentre, on es desenvolupa una ZAL amb 80.000 metres quadrats de naus de lloguer, ha estat el primer pas per situar-se com un dels ports per la regió de Midi-Pyrénées.

A la Catalunya Nord, dins la demarcació Languedoc-Roussillon el port està preparant la seva implantació a Perpinyà, en concret a la Terminal de Saint Charles. En el mateix sentit, el Port de Barcelona treballa per identificar noves ubicacions on estendre la seva xarxa, també a la regió de Languedoc-Roussillon i a la regió Rhône-Alpes.

En el cas espanyol, el port també està desenvolupant amb èxit la mateixa estratègia de creixement i apropa els serveis als seus clients mitjançant la Terminal Marítima de Zaragoza i les Terminals Ferroviàries d’Azuqueca de Henares i Coslada (Madrid).