Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1104
La República

El ‘plagi’ d’Estrella Damm

Aquest dilluns s’ha presentat el nou anunci d’Estrella Damm, que torna a vincular la cervesera amb els èxits del FC Barcelona, tal com ja van fer l’any passat amb el […]

Redacció
Redacció 01/02/2011

Aquest dilluns s’ha presentat el nou anunci d’Estrella Damm, que torna a vincular la cervesera amb els èxits del FC Barcelona, tal com ja van fer l’any passat amb el lema ‘un equip de fútbol va ser el centre del món’. En aquest cas, el nombre de protagonistes es redueix i s’hi poden veure l’actor Quim Gutiérrez i els omnipresents Amics de les Arts lloant el Barça, però també tot allò que ‘tenim’ a Catalunya. El resultat és un bon exemple d’anunci per apujar l’autoestima catalana.

Com és habitual, l’anunci d’Estrella ha provocat tota mena de reaccions a Twitter, vehiculades a través de l’etiqueta (hashtag) #quetenim, la tornada que repeteixen tota l’estona els protagonistes de l’espot. De fet ha estat la mateixa marca cervesera qui ha promogut l’etiqueta #quetenim, per poder associar-se al fet d’estar a l’última en tecnologia.

El que no s’esperaven els publicistes d’Estrella és que, a mitja tarda, només vuit hores després d’haver presentat l’anunci, el hashtag #quetenim s’ompliria d’acusacions de plagi, ja que l’espot català adapta de manera força similar l’esperit i la fórmula ‘tenim’ d’un anunci de la competència, en concret d’un espot de la cervesera Cruzcampo destinat a apujar la moral dels andalusos.