Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1104
La República

El País embogeix definitivament després de la sentència que l’obliga a rectificar un article sobre TV3

Gerard Sesé @gerardsese | Sostenella i no enmendalla: una expressió ben 'castiza' que és excel·lent per a descriure l'actitud de El País després que una jutge l'obligui a rectificar un article que difamava sobre TV3. De fet, aquesta expressió tan genuïna castellana defineix un tarannà possiblement intrínsec en l'esdevenir de la cultura espanyola: no reconèixer l'error per orgull i fatxenderia i, en comptes de rectificar, encara anar més lluny sostenint la mentida.

Redacció
Redacció 13/01/2018
El País ha fet, exactament, això mateix. El diari va cometre un greu error periodístic que ara no pretén rectificar: el 12 de novembre de l'any passat va publicar un article carregat de falsedats, mitges veritats, intoxicacions i difamacions contra TV3. Ahir, una jutge ha sentenciat a favor de la cadena catalana i l'obliga a rectificar el contingut de l'article, que ha de ser d'iguals proporcions i en versió digital i paper. En comptes de fer-ho, el rotatiu espanyol ha tornat a promocionar l'article a les seves xarxes socials. A més, ha fet una notícia on deixa entreveure que no acata la sentència i, per acabar-ho d'adobar, ha publicat una editorial 'on plora i es fa la víctima' contra el que anomena una campanya de TV3 per a desacreditar el diari.
 
La reacció del rotatiu posa de manifest com El País, en realitat, s'ha convertit en un simple instrument més en contra de Catalunya allunyant-se dels preceptes que un mitjà seriós i de vocació merament informativa hauria de tenir. Una rebequeria que denota orgull ferit. Una fugida endavant que malament la imatge del periodisme espanyol i encara dona més raons als partidaris de la República catalana.