Dijous, 23 de setembre de 2021 - Edició 1155
La República

El Mercat Audiovisual de Catalunya fa públic els guanyadors dels seus premis de TV i ràdio

Els premis MAC han estat la gran novetat del Mercat Audiovisual de Catalunya, la trobada més important del sector a Catalunya, que s’ha celebrat aquesta setmana a Granollers. El certamen, organitzat per La Xarxa, TV3, Catalunya Ràdio i Granollers Audiovisual ha premiat dos projectes de ràdio i cinc de televisió amb l’objectiu d’estimular el sector a nivell català a generar continguts innovadors per encaixar a les graelles de TV3, Catalunya Ràdio i els mitjans locals. 

Redacció
Redacció 05/06/2015

Com hauria explicat un informatiu radiofònic l’11 de setembre de 1714?

Pel que fa a la convocatòria pública per a projectes de programes de ràdio, destaca el premi al programa Corresponsals d’història, del col·laborador del Directe!cat Guifré Jordan, i de Sergi Camps. La idea es basa a traslladar l’oient cada programa a un dia clau de la història de Catalunya diferent –d’abans que s’introduís la ràdio al país-  i imaginar com un informatiu radiofònic hauria explicat el fet amb el format, tecnologia i immediatesa d’avui en dia. El programa pilot tracta l’11 de setembre de 1714.

Porta oberta a que els mitjans emetin els projectes

L’altre projecte de ràdio és Aire, d’Esther Roca, un projecte cultural que aposta per la creació de música en directe. En l’àmbit televisiu, els premis MAC han reconegut Vet aquí la ciència!, de Gemma Adell; mART, de Núria Jar; Camins de ferro, de Jaume Ginestà; Que què tenim?, d’Adán Bonet; i Juguem a la plaça, de Pere Puig. Els programes seran premiats amb 1.000 euros cadascun, i els de TV amb 6.000 per cap. A més, el premi inclou l’oportunitat de gravar el pilot i deixa la porta oberta a la possibilitat que una sèrie de programes a partir del pilot s’emeti per algun dels mitjans organitzadors.