Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

El festival Temporada Alta està “al límit” i demanen més espais i pressupost per fer-lo créixer

|

- Publicitat -

Sunyer ha fet aquestes declaracions en la presentació del balanç del festival que, novament, ofereix uns alts índexs d’ocupació. De les 30.525 entrades que es van posar a la venda, se n’han venut 28.030, el què suposa una ocupació mitjana del 91,38%. Inicialment, el festival comptava amb una setantena d’espectacles i 100 funcions. No obstant això, davant la forta demanda d’entrades per alguns espectacles, s’han ampliat deu funcions més al llarg dels dos mesos que ha durat el festival.

L’apunt negatiu a les dades l’ha fet Sunyer, ja que ha explicat que tenen constància que hi ha gent que ha quedat sense entrada per a diferents espectacles però ha indicat que, amb els espais de què disposen, no podem ampliar més funcions perquè significaria hipotecar les estrenes. ‘Al Temporada Alta hi ha més de 30 estrenes absolutes i això suposa que els teatres no tenen ni un dia lliure perquè una estrena no l’entres a muntar un matí per fer l’espectacle a la nit’, ha justificat Sunyer.

Publicitat

Per això, el director ha dit que cal fer un ‘esforç d’imaginació’ per trobar nous espais on desenvolupar obres i poder ampliar el nombre d’entrades a la venta i les funcions. Sunyer ha destacat positivament la iniciativa de fer un espectacle en un aparador del centre de Girona i ha dit que són fórmules que cal potenciar. No obstant això, Sunyer ha avançat que la ubicació d’aquests nous espais hauria de ser a la mateixa que ara té el festival, és a dir, a l’àrea urbana de Girona.

Per augmentar l’ambició del festival cal també, segons ha reconegut Sunyer, un major pressupost. El Temporada Alta compta amb un pressupost d’1,8 MEUR i, segons ha detallat el seu director, altres festivals de referència europeus mouen xifres molt superiors. Sunyer ha posat l’exemple del Grec de Barcelona, amb 4,4 MEUR, el festival d’Avinyó amb 9,2 MEUR o el d’Edimburg amb 12,5 MEUR.

‘El prestigi del festival ja està consolidat a Catalunya i l’estat espanyol i també ho comença a estar a Europa’, ha dit Sunyer ja que, segons ha explicat, ha rebut moltes trucades i visites de programadors europeus que han escollit espectacles del Temporada Alta per a actuar als seus teatres. És el cas de les quatre obres dedicades al teatre de Buenos Aires, que han rebut l’oferta de programadors europeus per a formar part de la propera temporada dels seus teatres.

Sunyer també ha explicat que la idea de dedicar una setmana al teatre d’algun lloc concret – com aquest any al de l’Argentina- es continuarà fent al festival i que es recuperarà el cicle de teatre ‘els altres catalans’ en properes edicions.

Pel què fa al nivell artístic dels espectacles, Sunyer ha volgut destacar la qualitat de les obres internacionals que han passat per Girona i Salt i ha dit que cap altre lloc d’Europa ha pogut reunir en aquest temps que ha durat el festival tal nombre de creadors. Sunyer ha destacat a Krystian Lupa o Christoph Marthaler i ha afirmat que, fins i tot, la controvèrsia creada per l’obra de l’últim és bona pel festival. ‘Sé que Maeterlinck no va agradar o no la va entendre el 70% dels qui la van veure però la gent en parlava i això vol dir que la gent viu el festival’, ha manifestat Sunyer.

També ha fet menció especial als primers espectacles sortits del centre d’arts escèniques El Canal i ha explicat que ‘Coral Romput’ ja té programat, després de la seva estrena, una gira per Catalunya, Andorra, València i Mallorca i que ‘Blanco’ té prevista una gira internacional.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut