Dissabte, 31 de juliol de 2021 - Edició 1101
La República

El Festival de Cinema Negre de Manresa oferirà cicles gratuïts al teatre Kursaal

La desena edició del Festival de Cinema Negre de Manresa potencia els cicles de projeccions gratuïtes en el marc del programa Placidoscope am l’objectiu d’acostar el cinema al màxim nombre d’espectadors. Entre els dies 14 i 16 de novembre la sala petita del teatre Kursaal es convertirà en un espai cinematogràfic d’accés lliure amb projeccions de cinema negre i fantàstic.

Els organitzadors del certamen homenatjaran els actors Richard Widmark i Paul Newman i el director Sidney Pollack amb la projecció de títols tant exitosos en el seu moment com ‘Danzad, danzad malditos’, ‘Manos peligrosas’ i ‘Camino de perdición’.

Redacció
Redacció 04/11/2008

Pel que fa al gènere fantàstic, es projectarà un cicle amb quatre dels títols més emblemàtics dels darrers anys com ‘Edmond’ de Stuart Gordon, ‘Sheitan’ de Kim Chapiron, ‘Next Door’ de Paul Sletaune i ‘Taxidermia’, la sanguinolenta i sorprenent pel·lícula de György Pálfy, ja convertida en una pel·lícula de culte del gènere.

La programació de diumenge ofereix com és habitual una matinal especial dedicada al cinema d’animació amb la projecció a partir de les dotze del migdia de la cinta ‘Hair High’ del polèmic i venerat Bill Plympton, mentre que a les quatre de la tarda es podran veure en una mateixa sessió els nou curts finalistes i que opten al Premi Plàcido d’aquest any. Les sessions de cinema negre seran a les quatre i a les sis de la tarda, mentre que les de fantàstic ocuparan la franja de nit amb projeccions a les vuit i a les deu.

El festival projectarà un cicle de pel·lícules de cinema negre produïdes des de Catalunya. Es tracta d’un programació que compta amb la col·laboració del Cine Club Manresa i en el qual es podran veure quatre films ‘Asunto interno’ del director català Carles Balagué, ‘My Way’ de Josep Antoni Salgot, ‘Las vidas de Celia’ del director català Antonio Chavarrias i ‘A tiro limpio’, rodada de manera pionera l’any 1963 pel director Francisco Pérez Dolç.