Dilluns, 2 d'agost de 2021 - Edició 1103
La República

El DAR promociona productes catalans als aeroports de Madrid i Barcelona

El director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries del Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR), Joan Gené, acompanyat de la presidenta de l’empresa pública Promotora d’Exportacions Catalanes (PRODECA), Montserrat Gil de Bernabé, i el director de relació client d’Iberia, Fèlix Garcia Viejobueno, han presentat aquesta setmana la campanya de promoció de productes catalans ‘Catalunya Us ve de gust?’, que inicia el DAR a les Sales VIP d’Ibèria dels aeroports de Madrid i Barcelona.

Redacció
Redacció 05/11/2007

Així, des del 31 d’octubre i fins al 22 de novembre, les Sales Dalí, Goya i Velàzquez de Barajas, i Gaudí i Pont Aeri d’El Prat, totes elles d’Ibèria, oferiran als seus clients la possibilitat de degustar diferents productes catalans.

La campanya, que ha comptat amb la col·laboració de Catalonia Qualitat i Asofruit, s’ha dissenyat a l’entorn de tres eixos centrals: el Cava, la Pera de Lleida, i la Poma de Girona. A més d’aquests productes genèrics, n’hi haurà d’altres, amb marca, que aporten les empreses que han volgut sumar-se a la promoció: Empresa Producte Seu social, Embotits Solà Llonganissa de Vic Gurb (Osona); Casa Graupera Neules Mataró (Maresme); Embotits Salgot Delicatessen d’embotits Aiguafreda (Osona); Fussimaya Llonganissa Tavèrnoles (Osona); Santagna Embotits cuits Blanes (La Selva); Granges Addina Formatges La Torre de Claramunt (Anoia); Fruits secs Torra Fruita seca Jorba (Anoia); Embotits Espina Brioxos d’embotits cuits Vic (Osona); Embotits Turon Embotits Les Preses (La Garrotxa); Ecoaliment Galetes, snacks Dosrius (Maresme); Borges Fruita seca Reus (Baix Camp); Frit Ravich Patates chips Girona; Eco Setrill Oli Ecològic Tàrrega (Urgell); Nearer2u Exports Oli verge extra gourmet Barcelona; Embotits Mir Embotits Terrassa (Vallès Occidental); Extrapernil Embotits Vic (Osona); Organic Wines Cava Sant Sadurní d’Anoia (Alt Penedès); i Mont Marçal Cava Castellví de la Marca (Alt Penedès).

A més, hi haurà mostres i degustació d’oli d’oliva verge extra de les Denominacions d’Origen Protegides Terra Alta, Les Garrigues i Siurana. La mitjana de públic que passa mensualment per les Sales VIP d’Ibèria són 50.000 persones a Madrid i 20.000 a Barcelona, les quals s’adscriuen a un segment mig-alt de poder adquisitiu. Són, per tant, potencials consumidors dels productes d’aquesta campanya promocional.

Durant les franges horàries que s’ha establert com a prioritàries pel pas de públic, se servirà una copa de cava i es podrà degustar poma de Girona i pera de Lleida. A més, es lliurarà un catàleg amb les referències de les empreses participants, les denominacions d’origen protegides i les indicacions geogràfiques protegides reconegudes a Catalunya, així com una mostra de receptes de cuina amb fruita seleccionada a partir del projecte que porta a terme l’agrupació de productors de fruita Catalonia Qualitat sobre nutrició i gastronomia.