Dimecres, 28 de juliol de 2021 - Edició 1098
La República

El Bicing arribarà a tots els districtes de Barcelona el 2008

L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha explicat que el servei de Bicing s’ampliarà durant el primer semestre del 2008 fins a arribar a les 6.000 vehicles i les 400 estacions. A més, el servei s’implantarà ‘pràcticament’ en tots els districtes de la ciutat, i només es quedaran al marge zones pròximes a Collserola o Montjuïc. L’alcalde ha fet aquest anunci en la presentació de la segona fase del Bicing que s’implantarà a zones dels barris de les Corts, Sant Martí, Sants i Gràcia fins a finals d’any, doblant les 1.500 bicicletes actuals en funcionament i les 100 estacions.

Redacció
Redacció 26/09/2007

L’alcalde ha presentat aquestes previsions de creixement en noves estacions i noves zones de cobertura del servei de Bicing, acompanyat del regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Francesc Narvàez, en una de les noves estacions situades a costat de la parada de metro de Bac de Roda.

Segons els responsables municipals l’èxit del Bicing ‘és una experiència important’ i per això ara es treballa de cara a incrementar fins a 6.000 els vehicles que funcionin a la ciutat amb unes 400 estacions. De moment, la primera fase s’ha completat amb 1.500 bicicletes en 100 estacions que estan situades sobretot a Ciutat Vella i l’Eixample, i hi ha uns 90.000 abonats. El preu d’aquesta primera fase ha estat d’uns 2.300.000 euros i s’han recaptat uns 600.000 euros dels abonaments anuals.

Segons ha explicat Narvàez, la segona fase de la implantació del Bicing a la ciutat durarà fins a finals d’enguany i es posaran 100 estacions més, doblant el nombre de vehicles, arribant a les 3.000 bicicletes. En aquest sentit, el Bicing es posarà a llocs de la ciutat cada cop més allunyats del centre a més de reforçar les estacions de Ciutat Vella i l’Eixample que tenen més demanda.

El regidor de Mobilitat ha remarcat que a partir d’ara es canviarà el tipus d’usuari que pot agafar el servei ja que si fins ara ho feien moltes persones, ‘que vivien i treballaven a l’Eixample i Ciutat Vella’, ara el faran servir gent que va des de districtes allunyats cap al centre, i de vegades en combinació amb el transport públic. L’Ajuntament calcula que des del passat mes de març quan va entrar en funcionament el Bicing un 4% de persones ha canviat el transport particular per aquest servei.

Jordi Hereu també ha insistit en què ara comença ‘l’etapa de maduresa’ del Bicing, que ajudarà a consolidar el model de la bicicleta a la ciutat, ja ‘allunyada de quan es relacionava amb l’oci’. En aquest sentit ha explicat que l’enquesta feta des del consistori rebel•la que molta gent utilitza el Bicing per anar de casa a la feina, amb una mitjana de 130.000 desplaçaments setmanals, 100.000 els dies feiners i 30.000 en cap de setmana.

El perfil de l’abonat al Bicing és d’estudiants i administratius entre 25 i 35 anys, i que viuen a la ciutat, mentre que l’utilitzen al 50% homes i dones. La durada dels trajectes oscil•la entre els 17 i els 20 minuts amb una distància de tres quilòmetres, i cada dia s’utilitza 15 cops una bicicleta.

Al marge d’aquesta ampliació del servei de Bicing, des de l’Ajuntament s’han anunciat altres mesures per a fomentar l’ús de la bicicleta a la ciutat com marca el pacte per la mobilitat. En aquest sentit es vol augmentar les places d’aparcaments per aquests vehicles, ‘i que no es deixin en llocs on deteriorin el mobiliari urbà’, segons Hereu, o incrementar en 22 quilòmetres el carril-bici de la ciutat, d’aquí a final d’any.

Narvàez també ha recordat que la distància total recorreguda pel servei de Bicing a Barcelona des de l’entrada en funcionament és ’15 vegades els quilòmetres que separen la Lluna i la Terra’. De moment amb la segona fase del Bicing es podran trobar parades ‘des de plaça Cerdà fins al Fòrum’.