Divendres, 30 de juliol de 2021 - Edició 1100
La República

El 30% dels docents no pot donar classes en la línia en valencià perquè no està capacitat

Dins el pla d’estudis en valencià, el 30 % del seuprofessorat acaba donant les classes en castellà perque no està suficientment capacitat. Des de conselleria es proposa una moratòria, per al professorat de Secundària, que oscil·la entre 10 i 15 anys. La FEV considera inacceptable la idea ja que després de 25 anys des que es va aprovar la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV) encara ara el professorat no està preparat per donar les classes en valencià. Aquesta moratòria, afirmen des d’Escola Valenciana, suposa mantindre la situació actual en la qual hi ha professors que sense estar capacitats han d’impartir, en teoria, les classes en valencià.

Redacció
Redacció 09/02/2009

Des de la FEV recorden que la catalogació lingüística és un dels acords de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic i per aquesta raó anuncien mobilitzacions i campanyes per sensibilitzar sobre aquesta qüestió si s’estableix una moratòria.

Des del Sindicat de Treballadors del País Valencià afirmen que la catalogació s’ha de posar en marxa l’1 de setembre d’enguany en les adjudicacions, les oposicions, les comissions de servei i en els concursos de trasllats. Com a forma de solucionar la mancança del professorat que no té coneixements en valencià, des de l’STEPV proposen un pla de xoc que forme el docent que no té la capacitació lingüística per a d’aquesta forma garantir que el professorat de les línies en valencià garantisca la continuïtat dels estudis en valencià a l’alumnat. El sindicat considera que el professorat de carrera o interí no ha d’eixir perjudicat, per això consideren necessari un pla de formació i un termini per als docents que no tenen la capacitació. Conselleria estaria disposada a estudiar el pla de xoc per formar el professorat, però no ha concretat la proposta de moratòria. En aquest sentit, l’STEPV valora negativament la posició d’Educació perquè la Generalitat «no s’implica en els aspectes més rellavants».