Dijous, 24 d'Octubre de 2019 - Edició 455
La República

Directors d’escoles públiques catalanes critiquen que la llei d’educació ‘retalli’ l’autonomia dels centres

L’Associació de Directius de l’Educació Pública a Catalunya (AXIA) critica que el projecte de la llei d’educació de Catalunya (LEC) ‘en realitat retalla l’autonomia real i el pluralisme del qual ara gaudeixen professors i departaments’.

En un article a la seva web, signat pel vicepresident de l’Associació Nacional de Catedràtics d’Institut (ANCABA), Isidro Cabello, manifesta que la LEC ofereix més autonomia però ‘entesa com a poder als seus directors i al seu projecte educatiu amb control últim de la Inspecció’.

Redacció
Redacció 10/11/2008

Per a Cabello, un director ‘hàbil i sectari podria manipular sense por el Consell Escolar i aconseguir un projecte educatiu partidista que facilitaria un funcionament monocrom i excloent’.

Per aquesta raó, replanteja la formació dels directius com a pas previ al seu procés de selecció i reclama a la Generalitat que ofereixi cursos teoricopràctics equivalents a un títol de màster per als qui plantegin presentar-se com a candidats a la direcció.

Cabello reconeix que el càrrec de directiu és ‘complex i canviant’ i critica que ni la llei de qualitat ni la llei orgànica d’educació (LOE) estableixen una formació per al càrrec ‘degudament reconeguda’, pel qual acusa de ‘dèficit formatiu’ en els directius dels centres.

Relacionats