Dissabte, 19 de juny de 2021 - Edició 1059
La República

Desestimada una petició d’un pare per intentar vulnerar la llei d’Immersió Lingüística en una escola de Roses

El Tribunal Suprem (TS) ha tombat la demanda d'un pare que reclamava ensenyament bilingüe català-castellà en una escola de Roses (Alt Empordà). L'home sostenia que el model educatiu de Catalunya vulnerava els drets a la igualtat i a l'ensenyament establerts a la Constitució Espanyola. 

Redacció
Redacció 28/05/2016

ACN. – El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs perquè, deixant de banda quina ha de ser la proporció de les dues llengües a les aules, no veu que s'hagi lesionat cap dret fonamental. Aquest no és el primer revers judicial que s'enduu el demandant, perquè l'any 2014 el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) també va fallar a favor del Departament d'Ensenyament. La consellera Meritxell Ruiz creu que la sentència “avala” i “reforça” la immersió lingüística i augura que servirà per “aturar” nous processos judicials per augmentar l'ús del castellà a les aules.

La consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha valorat positivament el pronunciament judicial del Suprem. “Per primera vegada tenim una sentència que diu que el model d'immersió lingüística recollit a la nostra llei no vulnera cap dels drets fonamentals dels alumnes i les famílies, que en aquest cas són la igualtat i l'ensenyament”, ha afirmat en declaracions a l'ACN.

La titular d'Ensenyament ha augurat que la sentència servirà per “aturar” nous processos judicials per reclamar un increment de les hores lectives del castellà. Actualment, hi ha 22 demandes en tràmit en aquest sentit i ja s'han dictat cinc sentències fermes, segons dades del Departament. Aquest, però, és el primer cas en què una família addueix vulneració de drets fonamentals.

Ruiz ha lamentat que el govern espanyol hagi volgut crear “un problema” amb la qüestió de la llengua allà on no hi és, i que algunes famílies “amb posicionaments carregats d'ideologia” hagin intentat “per totes les vies” canviar el rumb del sistema educatiu català, que és “un model d'èxit”, ha insistit.