- Publicitat -
La minipel·lícula de Coixet mostra el que sembla un centre de salut mental on diverses cares conegudes es tracten d'un problema d'”Amodio” que -segons l'agència de publicitat McCann, que ha inventat el concepte- és la capacitat dels espanyols d'estimar i odiar a la vegada alguna cosa. A l'anunci, es fa una referència a la situació política a Catalunya titllant d'”esquizofrènia banderil” una situació on algunes persones discuteixen sobre quina bandera col·locar al balcó. Per aquest motiu, la directora catalana ja havia estat criticada a la xarxa.
Bienvenido a la primera clínica del #Amodio, donde los pacientes aman y odian al mismo tiempo. ¿Tú también lo sufres? Háztelo mirar pic.twitter.com/veT1tuM719
— Campofrío España (@Campofrio_es) 18 de desembre de 2017
Pel que fa a la denúncia de Salut Mental Catalunya, apunten que l'espot reforça els falsos mites vinculats a la salut mental i incorre en una total manca de respecte amb el dolor de les persones que pateixen algun problema per què es frivolitzar, per exemple, amb l'ingrés en centres psiquiàtrics o l'ús de camises de força. Des de la federació, es considera que es ''caricaturitza i banalitza'' el patiment d'aquestes persones. A més, creuen que campanyes com la de Campofrío apel·len a un ''estereotip ranci i maldestre que es mofa d'aquestes persones'' i consideren que és ''intolerable i indigne d'una societat moderna''.
En aquest sentit, insisteixen que mostrar que les persones amb problemes de salut mental viuen recloses en centres psiquiàtrics i amb manilles de força, i fer-ne mofa és una manca de respecte a la feina d'aquestes persones i les seves famílies per trencar amb certs prejudicis, alhora que suposa un desconeixement de la salut mental.
Publicitat