Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

Del “necessita millorar” a “l’insuficient”

|

- Publicitat -

Aquestes avaluacions es duran a terme a finals de cada cicle de primària; 1er, 3er i 5è, és a dir, cada dos anys, ‘sense perjudici que el centre pugui fer-ho de manera més continuada’ ha explicat el conseller Maragall. I a secundària a final de cada curs.

L’objectiu és fomentar la cultura de l’esforç de l’alumnat, millorar la coordinació educativa entre ambdues etapes i reforçar la implicació dels pares en el procés d’aprenentatge dels seus fills.

Publicitat

Aquesta ordre el que fa és fixar una ‘periodicitat obligada’ que és la que ‘ens correspon’, ha dit el conseller Maragall, i per tant es disposarà d’uns elements de judicis sobre el sistema ‘una mica més potent’.

Mesures de recuperació a secundària

D’altra banda, la normativa estableix mesures de reforç i de recuperació en l’educació secundària per a aquell alumnat que no progressi adequadament i que seran establertes pel centre.

Pel que fa a la promoció del curs, l’ordre d’avaluació de secundària preveu que l’alumne promocionarà al curs següent quan hagi superat els objectius de les matèries cursades o tingui qualificació negativa en dues matèries com a màxim. Es repetirà curs amb avaluació negativa en tres o més matèries. I excepcionalment, l’equip docent podrà decidir el pas al curs següent d’un alumne amb tres matèries suspeses.

Una altra de les novetats de l’ordre d’avaluació secundària és que en finalitzar l’ESO el centre elaborarà un document orientador per a alumne sobre el seu futur acadèmic i professional.

Entrevistes entre els tutors de secundària i primària

Per primera vegada, aquesta normativa preveu la realització d’entrevistes entre el tutor del darrer cicle de l’educació primària i els tutors del primer de curs de l’ESO. Així mateix, la normativa recau en la necessitat d’implicar la família en el procés d’aprenentatge i avaluació de l’alumnat. Per aquest motiu, el centre informarà els pares de l’evolució escolar dels seus fills a través d’informes escrits, entrevistes individuals (mínim una per curs) i reunions col·lectives (mínim una l’inici de cadascun dels cursos).

Publicitat

Opinió

Minut a Minut