Dimarts, 15 de juny de 2021 - Edició 1055
La República

Continua la vaga de serveis de bord del TGV

La vaga als serveis de bord del trens del TGV Barcelona-Madrid que ha començat aquest dilluns continuarà durant tots els dies previstos després que aquest dimarts a la matinada els sindicats no han arribat a cap acord amb l’empresa Wagon-Lits. La vaga té un seguiment del 98,8% i les aturades continuaran aquest dimarts i els dies 4, 13, 14 i 15 de juny, amb combois sense serveis de premsa ni restauració. El sindicat reclama augmentar la plantilla i formació per als treballadors, entre altres coses. Segons han explicat la reunió entre els sindicats i l’empresa ha durat deu minuts perquè l’empresa no ha mostrat cap voluntat d’acord.

Redacció
Redacció 03/06/2008

Els viatgers dels trens del TGV no rebran els serveis de premsa i restauració que se’ls ofereixen habitualment, després que la secció sindical estatal de la Confederació General del Treball (CGT) a Wagon-Lits hagi decidit cpntinuar amb la vaga convocada per als trens que sortien tant de Madrid com de Barcelona. Les aturades continuaran ja que no han arribat a cap acord amb l’empresa en la reunióp que han mantingut aquest dimarts a la matinada i que ‘ha durat deu minuts’ segons han explicat. Els motius de la vaga són quatre. Un és que l’empresa ha optat per la ‘imposició unilateral de gràfics de serveis sense la preceptiva negociació amb la representació sindical’, a la vegada que aquests gràfics ‘imposats’ són ‘discriminatoris’ pel que fa a d’altres existents en l’empresa en matèria de descansos, càrregues de treball, etcètera, segons lamenta el sindicat. També denuncien que l’empresa no ha fet la preceptiva avaluació de riscos laborals, ni ha impartit la formació en matèria de salut laboral, ‘vulnerant el dret dels treballadors en matèria de seguretat i salut’.

Una altra de les queixes del sindicat és que hi ha ‘una important manca’ de personal a bord dels trens, que ‘repercuteix negativament en la salut dels treballadors, ja que han d’assumir càrregues de treball excessives’. També lamenten que no existeixi una metodologia per mesurar la saturació de les càrregues de treball i així determinar el nombre de llocs de treball necessaris per tren. Finalment, lamenten que no s’imparteix la formació ‘necessària’ per al personal de nova incorporació, ni de reciclatge per als més antics.

Retorn de part de l’import del bitllet

Renfe ha explicat que davant la vaga als serveis de bord, la companyia ferroviària està retornant el 50% de l’import del bitllet als viatgers de classe preferent que s’han quedat sense el servei de restauració; el 25% als de classe turista que no han tingut servei de cafeteria, i el 15% si s’han quedat sense el de vídeo. Aquests percentatges són acumulables, segons ha concretat Renfe, que ha afegit que els usuaris afectats poden reclamar a les oficines de la companyia.