Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024

Clos predica amb l’exemple: una campanya que demana no gastar li costa 13 milions

|

- Publicitat -

A l’Estat espanyol no sabien qui era Joan Clos, però poc a poc ho van descobrint a còpia dels seus estirabots. Nosaltres, però, ja hi estem acostumats. I és que Clos n’ha tornat a fer una de les seves.

El ministre d’indústria (i no pas de Justícia) i exalcalde de Barcelona, Joan Clos, ha llançat una campanya que ha presentat ell mateix que pretén estendre’s fins al gener de 2008. L’objectiu del Ministeri d’Indústria és conscienciar els espanyols perquè estalviïn energia usant moderadament l’aire condicionat o la calefacció. Aquesta campanya es realitzarà tant en premsa com en la ràdio i la televisió per fomentar l’estalvi d’energia.

Publicitat

El més rellevant és que ens demanin no gastar i ser responsables quan el Ministeri ha invertit uns 13 milions d’euros, el que representa entre el 2% i el 3% del pla d’estalvi i eficiència aprovat pel govern a l’agost de 2005. La iniciativa s’inscriu en l’estratègia de foment de l’eficiència energètica promoguda per la Unió Europea i està estructurada entorn d’un missatge generalista i altres sis específics sobre ús de l’aire condicionat, del transport públic, de la calefacció, de l’etiquetatge de productes, dels comptadors i de l’energia solar i eòlica.

Les Closades

El lema de la campanya és: “Estalvia energia, pensa en el futur”. Encara és més contradictori el discurs de Clos, que va destacar la importància de “promoure i sensibilitzar els ciutadans en l’estalvi de l’energia”.

Però encara queda una perla més. Semblaria escrit per un guionista dolent però no és així. Clos va dir textualment que “el Govern té un fort compromís amb l’eficiència i la reducció despeses”.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut