Dilluns, 20 de Gener de 2020 - Edició 543
La República

CiU denuncia que a Catalunya hi circulen els trens més vells de tot l’Estat

Convergència i Unió (CiU) ha presentat un estudi on denuncia que als serveis de Rodalies i Mitja Distància de Renfe a Catalunya hi circulen els trens més vells, mentre que a Madrid ho fan els més nous. Segons l’estudi, actualment a Catalunya estan circulant el 37% dels trens més obsolets amb què Renfe opera a l’Estat espanyol. De fet, asseguren que el 24% dels combois que hi circulen tenen una antiguitat superior a 34 anys. Davant d’això, els diputats Josep Rull, del Parlament de Catalunya, i Pere Macias, del Congrés dels Diputats, han assegurat que a Catalunya ‘hi circula la ferralla del conjunt del sistema ferroviari de l’Estat, amb l’amenaça que n’arribin més’.

Redacció
Redacció 30/03/2009

Segons CiU, en el cas dels trens de Mitja Distància coneguts com a Catalunya Express, hi ha un ‘acarnissament’ per part del govern espanyol, ja que ‘essent Catalunya la CCAA amb una demanda més alta d’aquest servei, aquest s’efectua amb trens d’abans de 1975, els més vells, i del 1987, els més nous’, mentre que a Madrid disposen de models adquirits el 2008. Per això, la federació denuncia que ‘el 54,2% dels trens de Mitja Distància que circulen a Catalunya tenen una antiguitat superior al 1975’.

Rull ha afegit que ‘les unitats més antigues de Renfe es destinen també a les línies més precàries’, com ara la de Montcada-Vic. Això fa que ‘quan un tren pateix una avaria en aquesta línia, que no és de doble via, el marge de maniobra és mínim ja que es castiga als més castigats’.

Macias ha qualificat ‘d’incomprensible el càstig’ del govern espanyol als passatgers de Mitja Distància i ha demanat una subsanació immediata amb la incorporació de nous trens. De fet, ha recordat que els Catalunya Express són ‘dels serveis més rentables per Renfe’

Davant d’aquesta situació, CiU ha anunciat iniciatives tant al Parlament de Catalunya com al Congrés dels Diputats per millorar la dotació del material mòbil de la xarxa ferroviària de Catalunya. L’objectiu, és aconseguir ‘substituir la ferralla actual per nous trens’ i que a mig termini arribin a Catalunya ‘trens nous per poder ampliar i millorar el servei actual, tant de Rodalies com de Mitja Distància’.

Relacionats