La Federació recorda que al llarg del 2007 els viatgers que van utilitzar el TGV entre Tarragona i Madrid van sumar 363.000, de manera que l’any passat el nombre total dels passatgers del corredor Madrid-Lleida-Tarragona va ascendir a 1.866.376, un 55% més que al 2006.
A aquest increment d’usuaris, explica la proposició, s’hi afegeix la posada en funcionament de la línia Barcelona-Madrid (amb més de 300.000 viatgers al primer mes), de manera que els vuit serveis actuals entre Tarragona i Madrid no són suficients per atendre tota la demanda. Els trens, apunta el document, surten plens de Barcelona.
Fruit d’aquesta situació, entitats i organitzacions com les Cambres de Comerç de Taragona, Reus i Valls ja han denunciat que els viatgers amb origen o destinació a Tarragona tenen problemes per trobar places, i han demanat un increment del nombre de trens.
A més, segons CiU, els usuaris que fan els trajectes Lleida-Tarragona i Tarragona-Barcelona han de pagar unes tarifes ‘superiors a les existents en altres trajectes del TGV’ com, per exemple, el Madrid-Ciudad Real, que és ‘pràcticament un 25% més econòmic’. Aquesta situació es dóna també en trajectes com el Lleida-Barcelona, on el preu del quilòmetre és un 60% més car que el del viatge Madrid-Sevilla.
Per aquest motiu, CiU reclama a l’executiu espanyol que incrementi el número i la freqüència de trens amb origen i destinació al Camp de Tarragona, en especial als horaris de tarda nit, i que realitzi, en un termini màxim de tres mesos, ‘una revisió del preu dels actuals bitllets que abarateixi el preu per quilòmetre que paguen els usuaris de Lleida i Tarragona’.
A més, demana que s’implementi en un termini màxim de tres mesos un sistema d’abonaments o bitllets multiviatges que abarateixi el preu dels bitllets dels usuaris habituals, i que s’estipulin compensacions als usuaris del TGV amb origen o destinació a Tarragona que, davant la impossibilitat d’aconseguir bitllets, s’han vist obligats a comprar-ne un com si el trajecte s’iniciés o finalitzés a l’estació de Barcelona-Sants.