Diumenge, 25 de juliol de 2021 - Edició 1095
La República

C’s plagia ERC

L’arribada de qualsevol cita electoral obliga als partits polítics a mobilitzar-se per vendre la imatge que més credibilitat desprengui envers la ciutadania. Fotografies, discursos i eslògans, s’acumulen a dojo quan […]

Redacció
Redacció 24/02/2011

L’arribada de qualsevol cita electoral obliga als partits polítics a mobilitzar-se per vendre la imatge que més credibilitat desprengui envers la ciutadania. Fotografies, discursos i eslògans, s’acumulen a dojo quan s’acosten unes eleccions, i totes les formacions polítiques ordeixen les manyes per crear les campanyes més trencadores i, de pas, diferenciar-se dels rivals. És el cas de Ciutadans, que de cara a les eleccions municipals ha iniciat la precampanya sota l’eslògan de ‘C’s te escucha’.

La formació liderada per Albert Rivera, que amb aquesta màxima pretén superar els resultats obtinguts l’any 2007, no ha tingut en compte però que algú altre ja havia pensat en el verb escoltar per utilitzar-lo com a reclam electoral. Així, l’estiu de 2006 ERC -expulsats de govern per dir no a l’Estatut i a les portes de les eleccions de novembre- va iniciar un autèntic tour territorial amb desenes d’actes de petit format que van consistir en escoltar. Parar l’orella a les queixes i propostes de la militància i simpatitzants per després fer-hi propostes. El partit de Rivera sembla que s’ha inspirat, per un cop, en els que té a l’extrem oposat de l’arc parlamentari.