Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Brussel·les reclama explicacions a Foment pel retard del TGV i el caos a Rodalies

|

- Publicitat -

El coordinador europeu de la interconnexió ferroviària d’alta velocitat entre França i Espanya, Etienne Davignon, ‘està molt atent’ a les incidències i ‘ha de rebre’ explicacions del ministeri espanyol de Foment, ha explicat Barrot. Brussel·les no prendrà mesures sense escoltar, abans, la versió de la ministra Magdalena Álvarez i discutir els problemes de les obres en la cimera transfronterera del 10 de gener, ha defensat el comissari de Transport, convençut que ‘malgrat tot, el projecte segueix el seu curs’. ‘El retard no ens impedirà fer la connexió ferroviària d’alta velocitat entre Madrid i Perpinyà’, ha afirmat. Abans, ha explicat Barrot, ‘tot i el retard en creuar Barcelona i Girona, entrarà en servei un lligam que funcionarà en direcció de Figueres a Perpinyà’.

69,75 milions d’euros per al tram Perpinyà-Figueres fins el 2013

La Comissió Europea ha presentat aquest dimecres les seves propostes de finançament de projectes de la xarxa transeuropea de transports per al període 2007-2013. Brussel·les vol invertir un total de 5.100 milions d’euros en aquests set anys, menys de la meitat dels 11.500 milions d’euros sol·licitats per 221 projectes dels 27 estats de la UE. Ara el Parlament Europeu i els estats membres han de donar el seu vist-i-plau a aquest pressupost, que s’aprovarà a principis del 2008. Brussel·les ha prioritzat ‘els projectes transfronterers i respectuosos amb el medi ambient, com el ferrocarril i les vies navegables’. Així, destinarà 69,75 milions d’euros als treballs de construcció del tram d’alta velocitat entre Perpinyà i Figueres, i 22,86 milions més a les ‘obres d’interoperatibilitat de les vies d’alta velocitat’ de la resta de la línia que unirà Madrid i Barcelona amb la frontera francesa.

L’eurodiputat de CiU, Ignasi Guardans, en aquest mateix sentit, va preguntar la setmana passada a la Comissió Europea si preveu fer un ‘estudi d’impacte o avaluació’ de les ‘greus incidències i perjudicis’ que està provocant el TGV. Guardans recorda que la línia ferroviària d’alta velocitat Madrid-Barcelona està ‘cofinançada, en alguns trams fins el 80-85%, pels Fons Europeus de Desenvolupament Regional i els Fons de Cohesió’.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut