Dissabte, 19 de juny de 2021 - Edició 1059
La República

Bronze pel documental de TV3 Guernica, Pintura de Guerra

El documental que explica com Picasso va crear el quadre Guernica. També exposa totes les peripècies posteriors que tant l’artista com el mateix quadre van patir. Aquesta història ben narrada i produïda ha estat guardonada amb la medalla de Bronze al premi de prestigi internacional Gran Prix International Universitat Internacional de Ràdio i Televisió (URTI) de Documentals d’Autor. 

Redacció
Redacció 14/06/2007

TV3 té un bon equip de documentalistes. Ho demostra sovint en el programa 30 mintus quan ens ofereix documentals de producció pròpia. Doncs aquest programa, premiat en varies ocasions, ha tornat a rebre una distinció internacional. Concretament, el documental realitzat per Santiago Torres i Ramon Vallès, “Guernica, pintura de guerra”, ha estat guardonat amb la Medalla de Bronze en la 26a edició del Gran Prix International Universitat Internacional de Ràdio i Televisió (URTI) de Documentals d’Autor.

Aquests premis estan considerats entre els més prestigiosos i premien els millors documentals culturals per a televisió, tant per l’elecció de la temàtica com pel tractament, en el camp de les arts, de les ciències o en l’àmbit social.

“‘Guernica, pintura de guerra’ narra la història del quadre de Picasso des de la seva creació fins a l’actualitat. Dóna notícia d’històries poc conegudes, com l’existència d’un informe del FBI que qualificava el pintor de perillós element comunista. També explica l’atemptat que va patir el quadre a Nova York amb motiu de la guerra del Vietnam i els intents de Franco per recuperar-lo. També aporta valuosos testimonis, com el de Roland Dumas, ministre d’Afers Exteriors de França amb François Miterrand i advocat de Picasso, i els de Maya Picasso, filla del pintor, Josep Palau Fabre, Jorge Semprún i Daniel Giralt-Miracle, entre d’altres.

L’emissió d’aquest documental a TV3 es va completar amb el desenvolupament d’un sistema interactiu, pioner a l’Estat espanyol, que permetia ampliar l’experiència de l’espectador més enllà del documental.