Un estiu caòtic. Aquesta sentència podria resumir perfectament la situació repetida ocasió darrera ocasió, sobre el clar dèficit d’infraestructures que viu Catalunya avui dia. Ara, com tots sabem, ha passat a ser una prioritat per part de la Generalitat de Catalunya, o almenys això sembla, obtenir les competències de Rodalies per tal de fer-ne, o si més no intentar-ho, una millor gestió.
Així doncs, avui ha tingut lloc la primera reunió tècnica entre els governs català i espanyol per negociar el traspàs de les rodalies previst pel gener de l’any que ve. L’objectiu d’aquesta primera trobada és posar sobre la taula tots els aspectes a negociar, i saber fins a quin punt es poden traspassar. Més enllà de poder decidir els horaris i els recorreguts dels trens, el govern vol concretar el traspàs de la divisió de rodalies de Renfe. Això implica segregar la companyia, de manera que els seus treballadors i el material destinat a les rodalies passarien a dependre directament de la Generalitat.
També hi ha un clar interès, per part catalana, a assegurar que Madrid mantingui el compromís d’invertir en les infraestructures, tenint en compte que la titularitat de les vies no es traspassarà i és un element clau per al bon funcionament del servei.