Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024

Avui és el dia del llançament oficial de la Línia d’Alta Velocitat Perpinyà-Figueres

|

- Publicitat -

Segons informa el digital La Clau, en efecte, el lliurament dels treballs per part del consorci TP Ferro és una paradoxa ja que aquest tram internacional, sense continuïtat al Sud a falta de línia Figueres-Barcelona, atenua l’interès de la línia: els dos túnels costosos que han de ser construïts a Barcelona i Girona no han arrencat verdaderament i el nou tram és incompatible amb la xarxa tradicional espanyola, amb una mític ample de rails històricament desfasat.

D’ara endavant el TGV Perpinyà-Figueres s’anuncia sobretot com un abisme per a TP Ferro, que ha invertit 410 milions d’euros de préstecs i 110 milions de fons propis afegits a 590 milions de subvencions, la indemnització dels quals hauria de ser precisada a final del mes de març per la Comissió Europea.

Publicitat

Per a un futur proper el gestor de la xarxa ferroviària espanyola AIDIF suggereix una solució provisional, engegada molt recentment amb la posada a les normes europees de la línia tradicional Figueres-Girona, a través de la instal·lació d’un tercer rail, que permetrà la circulació de trens de tipus Talgo el 2010, en línia recta entre Perpinyà i Barcelona.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut