Divendres, 23 de juliol de 2021 - Edició 1093
La República

Ara ja ens avisen: Renfe anuncia més problemes a Rodalies cap a finals d’any

És un detall que ara ens avisin, no direm que no. Tot i que si els catalans ja tenim la mosca al nas, amb notícies com aquestes, d’aquí poc no tindrem més parts del cos perquè la mosca segueixi pujant. Anem al gra, les obres de substitució d’alguns quilòmetres de vies per altres de més modernes comportaran problemes en la correcta circulació dels trens. El gestor ferroviari públic Adif estudia substituir 5 quilòmetres de via a Barcelona per reduir les incidències que hi ha per “ocupació de la via”, segons ha anunciat avui el secretari d’Estat d’Infraestructures, Víctor Morlán. Les obres afectarien diverses línies del servei de Rodalies de Barcelona.

Redacció
Redacció 02/10/2007

Si des de fa ben poc es poden conèixer les avaries i els retards mitjançant un SMS, ara des d’Adif ja ens avisa amb antelació que hi haurà més problemes. Adif vol instal·lar vies sense juntes que “evitaran o reduiran” les incidències produïdes per la caiguda de petits materials que es desprenen amb el pas dels combois i es dipositen en les juntes ferroviàries, fet que provoca la interrupció del servei. Es substituiran els trams de les bifurcacions d’Aragó-Sagrera i d’Aragó-Estació de França de Barcelona.

Morlán vol que les obres comencin “abans de final d’any”, ja que es tracta d’actuacions “necessàries”, i ha advertit que tindran “inevitablement” unes afectacions sobre el servei que, ha afegit, “Renfe intentarà reduir com més millor”.

En un futur s’estudiarà el canvi de les catenàries actuals per altres de rígides en zones com els túnels per disminuir les “enganxades” que provoquen avaries.

La culpa… dels altres!

El 40% de les incidències de Renfe són per atacs vandàlics. Així ho afirma el responsable estatal d’Infraestructures Víctor Morlán, que ha assenyalat que només la setmana passada es van registrar vuit apedregades de combois, una de les quals va trencar el vidre de la màquina del tren i va generar alguns retards. Morlán ha afirmat també que es van detectar set estirades d’alarma en diferents combois sense causa justificada, cosa que respon a un “comportament social incorrecte” que no només afecta el tren on succeeix sinó que paralitza tots els que vénen després.