Dissabte, 31 de juliol de 2021 - Edició 1101
La República

Air Berlín, contrària al traspàs de la gestió del Prat a la Generalitat

El director per l’Estat espanyol i Portugal d’Air Berlin, Álvaro Middelmann, que l’any passat va generar una forta polèmica per la negativa de la companyia a utilitzar el català en les seves relacions amb el client, ha tornat carregat aquest dijous contra Catalunya, concretament contra les intencions de la Generalitat de Catalunya, que aspira a gestionar l’aeroport del Prat. Middelmann ha explicat que prefereix ‘una Aena que funciona més o menys bé’, que no pas ‘disset aenitas que no se sap com se’n sortiran’. Middelmann ha ratificat la postura de la companyia de no utilitzar la llengua catalana als avions, i ha explicat que tot just ara s’ha assabentat que hi ha una eina que permet la traducció dels continguts de la pàgina web d’Air Berlín al català. Pel responsable de l’aerolínia ‘és un any difícil’ i no invertiran ‘diners en un idioma que respecte però que és un més dels que hi ha a Espanya, un país que té una llengua comuna, l’espanyol, que entén tothom’.

Redacció
Redacció 20/03/2009

El responsable d’Air Berlín a la península ibèrica ha dit que la companyia està ‘oberta a oferir premsa en català a bord’, sempre i quan hi hagi diaris o publicacions en aquest idioma que ho desitgin, i ha afegit que no han notat cap mena de boicot per part dels usuaris catalanoparlants. Middelmann ha dit que ‘les persones elegeixen la companyia aèria en funció del servei o la tarifa’, i deixen de banda ‘qüestions relatives a la llengua, que no són importants’.

Cal recordar que al gener Air Berlín va rebre el premi ‘Españoles ejemplares’ de l’associació espanyolista Fundación para la Defensa de la Nación Española (DENAES) ‘per no plegar-se a les amenaces de grups nacionalistes’ perquè substituís el castellà pel català en les rutes aèries en els vols de les rutes amb Barcelona o Balears.

El directiu de la companyia aèria alemanya ha criticat també l’actual configuració de les pistes de l’Aeroport del Prat, i s’ha mostrat partidari de construir una nova pista sobre el mar. A més, ha carregat contra la normativa ambiental actual i contra els alcaldes dels municipis que hi ha al voltant, ja que els habitatges que hi ha s’han construït molt després que l’aeròdrom.

També ha carregat contra Ryanair i la possibilitat que la línia aèria irlandesa obri una base a l’Aeroport de Barcelona. Middlemann ha dit que Ryanair fa competència deslleial, i que en el cas que comenci a operar des del Prat, espera que ‘no compti amb avantatges ni subvencions’. En aquest sentit, ha afegit que dubta que la línia aèria de baix cost pugui ser rendible ‘si no és a base de subvencions, com les que fan les diputacions a Girona i Reus’.

Air Berlín va transportar l’any passat 470.000 passatgers a l’aeroport del Prat, i malgrat que al primer mes de 2009 la xifra de viatgers ha caigut gairebé un 5%, Middlemann, que ha fet aquestes declaracions en el decurs de la presentació de les rutes d’estiu de la companyia, espera que es puguin incrementar el volum de tràfic fins als 500.000 usuaris, malgrat la crisi.