Dissabte, 19 de juny de 2021 - Edició 1059
La República

Adif força la màquina per a engegar la línia entre Barcelona i Madrid abans de les eleccions

El compte enrere per a l’arribada del TGV a Barcelona ha començat amb la precampanya. De fet, oficialment es diu que va començar ahir amb l’inici de les proves de l’últim tram pendent. Però, com tot fins ara, no van ser exactament les proves que s’esperaven, amb un tren entrant triomfalment a Sants. No. Va ser un comboi dièsel que va circular per l’única via de moment operativa des de L’Hospitalet i solament es va passejar per l’estació de Sants perquè és l’únic punt en el qual les obres estan completament acabades.

Redacció
Redacció 06/02/2008

Les diverses proves encara duraran diferents dies seguint així amb la poca planificació i falta d’informació a la que estem acostumats. Dues incògnites: no sabem la data definitiva de l’arribada de l’alta velocitat a la capital catalana i tampoc sabem quin dia es donaran les obres per acabades i podran començar de debò els assajos complets.

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) va admetre ahir que els treballs encara no estan finalitzats en els últims quatre quilòmetres. Estan ‘en l’última fase d’execució’, però encara falta instal•lar, per exemple, diversos trams de via. El dijous, eren 200 metres, però probablement aquesta distància s’ha escurçat durant el cap de setmana.