Com ja vam avançar, el retard significarà que l’Estat espanyol hagi d’indemnitzar l’empresa. ‘Són unes obres que ja han acabat i és normal que demanin rendibilitzar-la’, ha explicat González Vallvé. Per això, ha demanat que es creï un ‘gran consens sociopolític transfronterer’ entre els dos estats per anar de la mà a Europa i accelerar els treballs.
A França els trens hauran de passar per la via convencional al llarg d’un tram. González Vallvé ha explicat que les previsions que han fet arribar a la Comissió Europea és que les obres es facin el 2013. ‘Accelerar les obres és el desafiament pendent’, ha afirmat González Vallvé.
Adif celebra una festa a Sants
Un any després de l’arribada del TGV a Barcelona, Adif, entitat pública empresarial adscrita al Ministeri de Foment, ha decidit celebrar aquest primer aniversari amb un seguit d’activitats per a tota la família, que se celebraran aquest divendres, 20 de febrer, a l’estació de Sants. Hi haurà visites per a escolars a l’estació als que oferiran una gimcana, activitats de màgia i circ. La programació d’aquests actes s’emmarca en el ‘Programa Estación Abierta‘ d’Adif, que potencia les estacions com espais de trobada, cultura i difusió de valors, i oberts a la ciutadania, on hi tenen cabuda activitats culturals, artístiques i de sensibilització dels valors.
A més, han assegurat que amb motiu de l’aposta d’integrar les infraestructures i instal·lacions ferroviàries al teixit social de les ciutats, la commemoració del primer aniversari de l’arribada de l’alta velocitat a Barcelona acollirà també manifestacions arrelades a la cultura popular i tradicional de Catalunya. A les cinc de la tarda, a la Plaça dels Països Catalans, la cobla Baix Llobregat oferirà un repertori de sardanes que seran ballades per integrants de les colles sardanistes Nova Il·lusió i Colla Catalunya, de Barcelona, i Ateneu Catalonia Tot Bellvitge, de l’Hospitalet de Llobregat. Paradoxalment, el web d’aquest programa d’Adif, encara no està en català.