Dimecres, 4 d'agost de 2021 - Edició 1105
La República

El TGV Barcelona-Madrid celebra un any transportant dos milions de passatgers

El TGV Madrid-Barcelona complirà divendres que ve, 20 de febrer, el seu primer any en servei, després de transportar més de dos milions de viatgers, xifra que suposa més que triplicar el nombre d’usuaris que utilitzaven el tren per viatjar entre les dues ciutats abans de l’arribada de l’alta velocitat, segons les dades del sector. L’acceptació d’aquest servei, que permet traslladar-se des de Madrid fins a la capital catalana i al revés en un temps de viatge de dues hores i mitja, ha portat a Renfe a duplicar el nombre de freqüències del TGV.

Redacció
Redacció 16/02/2009

Actualment, aquest servei té 26 freqüències diàries per sentit, davant les 17 amb les quals es va inaugurar, que suposen una oferta d’unes 4.450 places diàries.

El TGV Madrid-Barcelona té com competidor directe l’avió en una connexió que, a més, és la de major densitat de viatgers del món.

En aquest sentit, la posada en servei d’aquest TGV i dels que uneixen Madrid amb Valladolid i Màlaga, respectivament, ha comportat robar a l’avió el protagonisme pel que fa a la captació de viatgers per als trasllats dins de la Península.

Segons l’última enquesta al respecte de l’Institut Nacional espanyol d’Estadística (INE), el 2008 el nombre de passatgers que van utilitzar el transport aeri interior va caure un 7,5%, fins a sumar 41,07 milions d’usuaris, mentre que els que van optar pel TGV van créixer un 25%, fins a 23,2 milions.

A més de les millores en temps de viatge i de qualitat, el TGV i el transport ferroviari en general, contribueixen al desenvolupament sostenible. Segons les dades del sector, el TGV Madrid-Barcelona emet emissions de diòxid de carboni (CO2) cinc vegades menors a les que emet un avió en el mateix trajecte.

El tram fronterer del TGV llest, però sense servei

Les obres del tram fronterer del TGV ja estan acabades dins del termini pactat. Aquest tram però, no es podrà utilitzar fins a finals de 2010 ja que les obres entre Barcelona i Figueres s’estan executant i encara trigaran temps en acabar-se. El contracte de TP Ferro, l’empresa concessionària de les obres d’interconnexió, amb Foment estableix que l’empresa cobrarà uns peatges pels trens que travessin el túnel durant un període de 45 anys i que la companyia rebrà compensacions mentre no circulin trens en el cas que Adif no acabi a temps el tram que li correspon.