Dijous, 18 de Juliol de 2019 - Edició 357
La República

Cervesa amb cos i … ànima

Freixenet era a Nadal fa uns anys, com Damm és a l’estiu des de en fa uns quants, també.

Marta Royo
Marta Royo 10/06/2019

Freixenet era a Nadal fa uns anys, com Damm és a l’estiu des de en fa uns quants, també. Ja arribat la nova campanya d’Estrella Damm de l’estiu. Bé, de moment, la primera part. El “Mediterràniament” d’aquest any, Ànima, és molt diferent dels anteriors. Manté l’essència de la marca, de la seva estratègia de comunicació, però la marca ha trencat amb les platges idíl·liques i la música que transportava al bon rotllo de l’estiu. Aquest cop ha apostat per una estratègia que vol remoure consciències. En aquest cas amb missatge mediambiental. Una campanya amb música i lletra de Joan Dausà interpretada per Maria Rodés.

La nova campanya “Ànima” representa una gran oportunitat per mobilitzar (remoure m’atreviria a dir) consciències pel que fa a la lluita per salvar el medi ambient, i per informar, d’una manera subliminal, que ens estem carregant el planeta si seguim consumint plàstics com ho estem fent fins ara. Interessant (o molt intel·ligent) fer el llançament quan just s’acaba la setmana del boicot al plàstic. Iniciativa impulsada pel grup de Facebook Zero Waste España.

Una altra novetat és com es complementa la campanya, més enllà del spot. Al final de la peça la marca cervesera remet a la pàgina web estrelladamm.com/sostenibilitat on Estrella Damm detalla algunes de les iniciatives que fa per tal de treballar per la sostenibilitat i tenir cura del medi ambient.

Què es pretén aconseguir amb una campanya de conscienciació/sensibilització?

• Crear consciència sobre la importància de…
• Fomentar l’ús eficient i responsable de…
• Incidir en la participació social per…
• Generar noves actituds mitjançant…

Les campanyes de sensibilització pretenen tocar el cor del consumidor i la gràcia rau en fer-ho de forma subtil. I encara té més gràcia quan ho fa una marca privada i no cap institució pública, que més enllà de treballar en clau pròpia, treballa en com es relaciona la marca amb el món. La gràcia rau en com una cervesa, com Damm, que fins ara comunicava emoció, alegria i una mica la “dolce far niente”, canvia del tot l’estratègia de comunicació i es mostra compromesa amb la societat per fer un món millor.
Aconseguirà Damm ser una marca del tot sostenible? Fa uns anys va apostar per la proximitat, i ara dóna un pas més cap a la conscienciació. Com deia el Capità Enciam, els petits canvis són poderosos. Gràcies Damm per fer un petit gran canvi dins del món de la comunicació.

Tic tac, tic tac, esperant la segona part d’Ànima…

Relacionats