Dimarts, 17 de Setembre de 2019 - Edició 418
La República

Celaá assegura que “no hi ha adoctrinament als llibres de text” de les escoles de cap territori de l’Estat

ACN Madrid.-La ministra d’Educació en funcions, Isabel Celaá, ha assegurat que “no hi ha adoctrinament als llibres de text” de les escoles de cap territori de l’estat espanyol. Ho ha […]

Avatar
Agències 11/09/2019

ACN Madrid.-La ministra d’Educació en funcions, Isabel Celaá, ha assegurat que “no hi ha adoctrinament als llibres de text” de les escoles de cap territori de l’estat espanyol. Ho ha dit en una atenció als mitjans aquest dimecres al vespre després de reunir-se amb representants dels editors dels llibres de text després que denunciessin pressions de diverses autonomies perquè els manuals reflectissin particularitats de cada territori. Celaá ha negat que hi hagi “cap denúncia d’adoctrinament” i ha assegurat que el sistema educatiu espanyol té “una sèrie de contrapesos” que garanteixen que estigui “completament exempt de cap tipus d’adoctrinament”. A més, la ministra ha argumentat que els editors tenen “llibertat d’empresa”, “treballen dins el marc constitucional” i els llibres no han d’obtenir l’aprovació de cap autoritat administrativa.

El president de l’Associació Nacional d’Editors de llibres i material d’ensenyament (Anele), José Moyano, ha dit després de la reunió que no hi ha pressions polítiques però que la “diversitat normativa” entre autonomies complica la feina editorial. També ha afirmat que els exemples de les suposades pressions que es van publicar als mitjans de comunicació són “d’èpoques remotes” anteriors al 2001, quan encara es demanava supervisió prèvia dels continguts. De Catalunya, els editors van dir que la Generalitat havia demanat no parlar dels Reis Catòlics o parlar de corona catalanoaragonesa. Moyano ha dit que aquest últim cas és més recent i ha “aparegut puntualment” però que s’ha denunciat i s’ha sotmès “a rigor científic”. El representant dels editors ha demanat una simplificació del currículum i menys diversitat normativa.De fet, la ministra ha atribuït els casos als quals van fer esment els editors a la “proliferació normativa” que ha estat “molt propiciada” per la classificació de les matèries de la LOMCE, del 2003, i ha explicat la voluntat de reformar el disseny curricular amb una nova llei que reformi la LOE, amb una versió “molt actualitzada” d’aquesta llei, anterior a la reforma de l’exministre Wert.

Relacionats