Diumenge, 25 d'Agost de 2019 - Edició 395
La República

Arriba a Peralada una ‘Traviata’ feminista

“Sóc molt feminista gràcies a Carme Portaceli. És com la meva germana gran i m’ha ajudat a veure el món amb els ulls de les dones” ha afirmat Azorín

Redacció
Redacció 20/05/2019
Europa Press

El Festival Castell de Peralada (Girona) acollirà les nits del 5 i 7 d’agost aquesta edició la seva producció ‘La Traviata’, de Giuseppe Verdi, amb direcció escènica de Paco Azorín, que ha creat una producció contemporània i “feminista”, sota els ulls d’una dona alliberada.

En roda de premsa aquest dilluns, Azorín ha destacat que és una producció molt de festival perquè serà molt contemporània: “Em barallo molt amb no fer el que sempre es fa”, i ha destacat la seva voluntat de transmetre el que ell va sentir davant la seva primera òpera.

Ha avançat que serà una Traviata feminista: “Sóc molt feminista gràcies a Carme Portaceli. És com la meva germana gran i m’ha ajudat a veure el món amb els ulls de les dones”.

Ha dit que aquesta òpera tradicionalment s’ha mirat amb els ulls dels homes, i “això no pot ser al segle XXI”, com tampoc que la dona estigui castigada en aquesta producció; així que en ella vol donar una segona oportunitat a la dona i que aquesta sigui sempre lliure, que ella porti el timó de la seva vida de principi a fi.

Sobre l’espai escènic ha dit que es desenvolupa en un lloc de festa estilitzat, amb billars, en el qual jeu la idea del joc, i la fortuna i l’infortuni en funció de l’amor, amb una plataforma que es va elevant fins a ser una paret vertical.

Després del segon acte, l’escenari queda dividit en dos plànols d’acció: a baix transcorre la realitat; a dalt, el pensament, els desitjos i les passions, en una òpera que Azorín considera com “una gran història d’amor”.

Inspirada en George Sand

Per al vestuari i l’esperit femení, Azorín s’ha inspirat en la baronessa i escriptora francesa George Sand, que per accedir a la intel·lectualitat de la seva època s’havia de vestir d’home i posar-se pantalons: “Vull una Violeta amb pantalons”, ha avançat en referència a la protagonista de ‘La Traviata’.

El dissenyador de vestuari, el modista Ulisses Mérida, ha celebrat haver tingut “molta carta blanca” d’Azorín per desenvolupar les seves propostes, basades en una imatge de la dona segura, lliure, sense seguir les tendències i propietària dels seus actes.

El resultat és un vestuari que acompanya aquest discurs d’una forma unànime, sense haver-hi dissenys de primera o de segona, sinó que tot l’elenc té un vestuari “amb un colorisme molt marcat”.

La soprano Ekaterina Bakanova, que acaba d’interpretar aquest mateix paper a Florència, Venècia (Itàlia) i Dresden (Alemanya), ha assegurat que intenta aprofitar l’experiència per fer seva cada nova producció.

“M’agraden molt els reptes, les idees noves i les idees que atreuen al públic i són properes i actuals”, ha dit sobre la seva interpretació en la nova producció de Peralada.

La soprano ha assegurat que tracta que en la seva intervenció en l’òpera “és com si el públic participés” del que ella viu i de les seves emocions i sensacions.

El director del festival, Oriol Aguilà, ha destacat que aquest és un dels títols més emblemàtics d’òpera, i ha avançat que aquesta ‘Traviata’ serà molt especial perquè serà del segle XXI, i ha destacat que la direcció musical va a càrrec de Ricardo Frizza.

Relacionats