Dimarts, 25 de gener de 2022 - Edició 1279
La República

Una treballadora de Sanitat a Vinaròs refusa atendre un usuari per parlar-li en català

La denúncia a les xarxes ha arribat les institucions valencianes

Redacció 07/12/2021

Júlia Terol ha denunciat a Twitter aquest dilluns que el seu marit ha anat a buscar la targeta SIP al Centre de Salut de Vinaròs (el Maestrat) i que «l’administrativa li ha dit que havia de parlar en castellà». L’usuari «ha demanat el full de reclamacions i ella ha trucat a la policia al·legant que impedia el pas», tot i que «no hi havia ningú més fent cua». També ha explicat que han anat a la policia municipal, que «a part de donar-nos la raó, ens ha explicat el procediment de reclamació». «Demà entregarem la documentació pertinent», ha assegurat.

Diversos mitjans valencians, con Maestrat Viu o El Tempir d’Elx han recollit l’incident i s’han adreçat directament a la Conselleria de Sanitat «si té res a dir de la incompetència lingüística o de l’actitud supremacista de la treballadora»