Dimecres, 24 Abril 2019

Així et pot ajudar la Diputació de Barcelona amb les clàusules abusives de la teva hipoteca

Des del juliol de l'any passat i fins aquest desembre, col·labora amb Col·legis Professionals de l’Advocacia i els Serveis Públics de Consum per concertar visites individualitzades i gratuïtes amb un advocat

|

Segueix-nos a
  • 8
  •  
  •  
  •  
  •   

Clàusules sòl, interessos de demora excessius, índex de referència susceptibles de manipulació, mecanismes d’execució anticipada que provoquen indefensió… Són conceptes econòmics que se’ns escapen, però ens afecten pel que fa a una de les necessitats més bàsiques que tenim: l’habitatge. No és estrany que alguna d’aquestes clàusules considerades abusives estiguin incloses a les nostres hipoteques i, un cop vulguem desfer-nos-en, ens sentim indefensos davant els bancs que un dia ens van vendre les seves bondats. És per això que treballa la Diputació de Barcelona, perquè els ciutadans afectats per la mala praxi d’algunes entitats financeres no es quedin sols, proporcionant atenció individualitzada i gratuïta a les persones que estiguin immerses en judicis per la inclusió de clàusules abusives en els seus contractes hipotecaris.

Des del juliol de l’any passat i fins aquest desembre, la Diputació de Barcelona compta amb convenis de col·laboració amb els Col·legis Professionals de l’Advocacia (de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat, Manresa, Sabadell, Granollers, Mataró i Vic) i amb el suport dels Serveis Públics de Consum per tal que els ciutadans puguin concertar visites amb un advocat a qualsevol dels 77 punts d’atenció distribuïts per tota la demarcació de Barcelona.

   

Les persones afectades reben un primer consell orientador d’un jurista especialista i informació sobre la conveniència d’acudir als tribunals o de recórrer a les vies alternatives de resolució de conflictes. Aquest servei també assessora els ciutadans respecte del dret a accedir a l’assistència jurídica gratuïta i de la documentació necessària per sol·licitar-la.

Més de 4.000 famílies ateses

Des que la  Diputació de Barcelona va posar en marxa aquest servei l’estiu de 2017, s’han atès 4.618 famílies que han generat 5.483 consultes, de les quals 4.788 han estat per contractes afectats per una clàusula abusiva, cosa que representa el 87 % de totes les consultes. 852 famílies han pogut acollir-se al dret a justícia gratuïta i han estat assessorades a l’efecte. També hi ha hagut 2.903 consultes on el consumidor havia tingut un contacte previ amb el banc.

Altres accions de suport als consumidors

Els acords amb els col·legis professionals d’advocats se sumen a les accions de suport als consumidors que la Diputació de Barcelona impulsa des de fa mesos per acompanyar-los en les seves reclamacions per les clàusules abusives. Per atendre aquestes consultes, la corporació ha augmentat fins als 2 milions d’euros el pressupost destinat als Serveis Públics de Consum. També ha intensificat la formació específica en clàusules abusives als tècnics d’aquests Serveis (77 municipals i 7 comarcals) i s’han fet 150 xerrades i tallers arreu del territori que han comptat amb l’assistència de més de 8.000 persones.

A més, en els 224 municipis que no disposen de Servei Públic de Consum propi, els ciutadans poden realitzar les seves consultes directament i de manera presencial a través de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC). La Diputació de Barcelona ofereix també consells i informació sobre els protocols de les entitats bancàries, adreces de contacte, l’agenda d’accions formatives i un formulari de reclamació a través de la seva pàgina web.


  • 8
  •  
  •  
  •  
  •   

SEGUEIX-NOS A FACEBOOK

Enquestes

OPINIÓ

La República que volem

LA GUILLOTINA

25,236 Agradda
736
65,392

MÉS LLEGITS