Dijous, 22 d'Agost de 2019 - Edició 392
La República

Així controla Ada Colau els mitjans de comunicació

Omple les butxaques dels Grups Godó i Zeta i afavoreix descaradament mitjans disfressats de progressisme per tal que li riguin les gràcies i amaguin la seva mala gestió

Joan Puig
Joan Puig 22/05/2019
Pla mitjà de la cap de llista de Barcelona en Comú per les properes eleccions municipals de Barcelona i alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, durant la presentació de la llista.

La República (900.000 visites úniques), l’únic mitjà entre els digitals amb més audiència en català exclòs per decisió unilateral de l’alcaldessa de la publicitat de l’Ajuntament de Barcelona

Els anomenats polítics i progressistes sorgits del 15-M han demostrat un sectarisme digne dels moments de foscor del franquisme, no accepten les crítiques ni que aquestes estiguin ben fonamentades. Prova d’això hi ha la decisió directa de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau de deixar-nos sense publicitat institucional, tot i ser el cinquè digital en català per visites.

Ada Colau i el seu equip van donar ordres explícites de no donar ni aigua als mitjans que editem en aquest grup de comunicació. Malgrat el fet que teòricament ens trobem en l’exercici ple de la llibertat d’expressió, a l’Ajuntament presidit pels comuns aquest sagrat principi no existeix. Han utilitzat aquest quatre anys per tenir controlats els mitjans de comunicació. Els grans grups editorials han seguit cobrant com sempre, principalment els grups Godó i Zeta, enormement propers a l’alcaldessa per tal que expliquin les bonances del seu govern, com ha estat El Crític (40.000.-€).

El Grup Godó i Zeta regats amb milions d’euros perquè no expliquin les misèries del mandat

Entre els dos mitjans s’emporten el 52% de la publicitat institucional d’aquests darrers tres anys, més de 22 milions d’euros, molts diners per comprar voluntats perquè els mateixos de sempre visquin com reis en el govern dels suposats líders de la nova política, tot segueix igual dins dels grans grups de comunicació.

L’any 2018, segons el web de transparència municipal el Grup Godó va rebre 2,8 milions d’euros i el Grup Zeta 2,1 milions

Les proporcions són semblants a les que feien els governs de Trias, Hereu o Maragall, sempre afavorint els grans grups de comunicació. D’aquesta manera tots contents. Cal dir que sense aquests diners institucionals (Ajuntament de BCN, Generalitat, AMB) els dos grans grups de comunicació no serien viables, avui ja estarien tancats o en liquidació.

El Departament que gestiona la publicitat institucional no sap quina excusa donar-nos

Malgrat les diferents reunions fetes, i els correus intercanviats, tot han estat bones paraules per evitar confirmar la decisió directa d’Ada Colau de deixar-nos fora de la publicitat institucional, una decisió política i sectaria que mostra la vella política que tenen els comuns en la seva gestió municipal. Compren voluntats per silenciar a tothom que intenta explicar les coses com són.

Relacionats